Διαφημιστικά μηνύματα της Πολιτικής Προστασίας σχετικά με την Covid 19: Σχήματα λόγου και Κριτήρια Κειμενικότητας
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της παρουσίας των σχημάτων λόγου
και των κριτηρίων κειμενικότητας στα διαφημιστικά μηνύματα της Πολιτικής
Προστασίας σχετικά με την Covid -19. Στόχος της είναι να ανακαλύψει σε αυτά
σχήματα λόγου και κριτήρια κειμενικότητας και να αποδείξει την έντονη παρουσία
τους.
Ως διαφήμιση ορίζεται η δημοσιοποίηση και προβολή των ιδιοτήτων ενός
προϊόντος ή προσώπου με σκοπό κυρίως οικονομικά οφέλη ή η προβολή μηνυμάτων
για κοινωφελείς σκοπούς και την προστασία των ανθρώπων (Μπαμπινιώτης, 2004).
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε
αποκλειστικά με τους κοινωνικούς σκοπούς που εξυπηρετούν τα διαφημιστικά
μηνύματα.
Ένα μέρος της εργασίας, λοιπόν, είναι αφιερωμένο στις διαφημίσεις και στα
βασικά χαρακτηριστικά τους. Ο βασικός στόχος τους είναι η προώθηση
καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, στην παρούσα έρευνα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον
κοινωνικό ρόλο που επιτελούν οι διαφημίσεις και στην προσπάθειά τους να
ευαισθητοποιήσουν το κοινό .
Στην πορεία της εργασίας, γίνεται μια περιγραφή των σχημάτων λόγου και των
κριτηρίων κειμενικότητας. Επιπροσθέτως, περιγράφεται η μεθοδολογία επεξεργασίας
των διαφημιστικών μηνυμάτων και εξαγωγής των συμπερασμάτων.
Ακολουθεί η αναλυτική παρουσίαση της μελέτης με την απομαγνητοφώνηση
των διαφημιστικών μηνυμάτων και την ανάλυσή τους. Στο τέλος της εργασίας,
παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας και προτείνουμε θέματα για
μελλοντική έρευνα.______________________________________________This master thesis is a study of the presence of figures of speech and criteria of Text
linguistics in advertising messages of Civil Defense about Covid-19. Its aim is to prove
that the presence of figures of speech and criteria of Text linguistics is indeed strong.
Advertising is defined as the publicity and promotion of the properties of a
product or person with the main purpose of economic benefits or the promotion of
messages for public purposes and the protection of people (Babiniotis, 2004). At this
point it is worth noting that in this paper we will deal exclusively with the social
purposes that serve advertising messages.
A part of this thesis, then, is devoted to advertising messages and their key
features. Their main goal is to promote consumer goods. However, in this research
special emphasis is placed on the social role of advertisements and their efforts to raise
public awareness.
In the course of the thesis, a description of the figures of speech and criteria of
Text linguistics is made. In addition, the methodology for processing advertising
messages and drawing conclusions is described.
The following is a detailed presentation of the study by recording the advertising
messages and their analysis. At the end of the thesis,