Μύθοι και παραμύθια. Η χρήση τους στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
View/ Open
Date
2022-02Author
Παπαδοπούλου, Ευδοκία
Papadopoulou, Evdokia
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην προσπάθεια βελτίωσης και εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συμβολή της λογοτεχνίας, των οπτικοακουστικών μέσων και κυρίως της εικόνας, αλλά και των σχολικών βιβλιοθηκών. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν, η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η λογοτεχνία και συγκεκριμένα το παραμύθι συντέλεσε στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μέθοδος: Για την υλοποίηση της παρούσας βιβλιογραφικής μελέτης, διενεργήθηκε σε βάθος έρευνα, σε διεθνείς και εγχώριες επιστημονικές / εκπαιδευτικές βάσεις δεδομένων με τη χρήση λέξεων κλειδιά. Συμπεράσματα: Μέσω της υφιστάμενης βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε ότι, παρά τις αρχικές αντιδράσεις οι οποίες διατυπώθηκαν κατά καιρούς, η λογοτεχνία (μύθοι και παραμύθια) και τα διαφορετικά είδη αυτής, όπως αντίστοιχα τα οπτικά μέσα (εικόνα στατική και μη), σταδιακά εντάχθηκαν στη διδακτική διαδικασία της ελληνικής ως δεύτερης /ξένης γλώσσας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην κατάκτηση της επιθυμητής γνώσης και στη γνωριμία των εκπαιδευομένων με τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της χώρας. Σε αυτή την προσπάθεια ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η συνεισφορά των σχολικών βιβλιοθηκών και οι δραστηριότητες οι οποίες εστιάζουν στην καλλιέργεια της δημιουργικής γραφής.____________________________________________________________The contribution of literature, audiovisual aids, and particularly the use of images, as well as school libraries is considered extremely important while attempting to improve and enrich the learning process of teaching Greek as a second/foreign language. The aim of the present study was to explore the extent to which literature, and more specifically fairy tales, have contributed to the teaching of Greek as a second/foreign language in the Greek educational system. Methodology: In order for this literature review to be conducted, extensive research based on keywords was carried out both on national and international scientific/educational databases. Conclusion: According to existing literature, it was discovered that despite some initial reactions against it, literature (myths and fairy tales) and its different genres as well as visual aids (static and non-static images) have been gradually integrated in the process of teaching Greek as a second/foreign language, which plays an essential role in both language acquisition and learners’ familiarity with the cultural characteristics of the country. To this end, school libraries and creative writing activities are considered essential.