dc.description.abstract | Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας, δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί από ποικίλα μέρη της Ελλάδας τις δίγλωσσες εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο ελληνικό σχολείο.
Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, αναφέρθηκαν τα βασικά σημεία της διγλωσσίας, κλήθηκαν να συμμετάσχουν στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας και να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με διγλωσσία στην εκπαίδευση, των δίγλωσσων εκπαιδευτικών και αναλύθηκαν οι μονόγλωσσες και δίγλωσσες εκπαιδευτικές πρακτικές. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν οι απόψεις υπέρ και κατά της δίγλωσσης εκπαίδευσης και διερευνήθηκε η επιρροή της διγλωσσίας του εκπαιδευτικού αφενός σε μονόγλωσσους και αφετέρου σε δίγλωσσους μαθητές.
Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, πραγματοποιήθηκαν 10 ημιδομημένες συνεντεύξεις. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες εξήγησαν πως λειτουργεί και αν υφίσταται η διγλωσσία στο ελληνικό σχολείο, εξέφρασαν τη γνώμη τους σχετικά με το αν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές περιλαμβάνουν ή αποκλείουν τη διγλωσσία και τους ζητήθηκε να αναφέρουν ποιες κατά τη γνώμη τους είναι αυτές. Επιπλέον, οι ερωτηθέντες διατύπωσαν τις απόψεις τους σχετικά με τη συμβολή του δίγλωσσου εκπαιδευτικού στη διδασκαλία και τις διαφορές ανάμεσα στις δίγλωσσες και μονόγλωσσες πρακτικές. Παράλληλα, ανέφεραν και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι ίδιοι στη διδασκαλία τους και ερωτήθηκαν για το πως μπορεί να ενισχυθεί η διγλωσσία των μαθητών αλλά και εάν ένας δίγλωσσος εκπαιδευτικός είναι πιο κατάλληλος από έναν μονόγλωσσο, στα πλαίσια μιας δίγλωσσης τάξης.
Γενικότερα, διαπιστώθηκε ότι οι δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί, έχοντας μέσα από την εμπειρία τους, συνειδητοποιήσει ότι οι δίγλωσσες εκπαιδευτικές πρακτικές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους δίγλωσσους μαθητές, επιχειρούν να ενσωματώνουν ορισμένες εντός των τάξεων τους, Ωστόσο, αποδείχτηκε ότι οι δίγλωσσες πρακτικές βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υιοθετούνται μαζικά, αλλά επαφίεται στην ευχέρεια του εκάστοτε εκπαιδευτικού το αν θα υιοθετήσει μια τέτοια πρακτική.__________________________________________________________________________In the context of this thesis, bilingual teachers from various parts of Greece were invited to participate in the research part of the thesis and to express their views on the bilingual educational practices used in Greek schools.
In the theoretical part of the paper, the main points of bilingualism in education, bilingual teachers and monolingual and bilingual educational practices were discussed. In addition, the views for and against bilingual education were presented and the influence of teacher's bilingualism on monolingual and bilingual students on the one hand and on the other hand was investigated.
In the research part of the study, 10 semi-structured interviews were conducted. Specifically, the participants explained how bilingualism works and whether it exists in Greek schools, expressed their opinion on whether contemporary educational practices include or exclude bilingualism and were asked to indicate which ones in their opinion. In addition, respondents expressed their views on the contribution of the bilingual teacher in teaching and the differences between bilingual and monolingual practices. At the same time, they also mentioned the practices they themselves use in their teaching and were asked about how to enhance students' bilingualism and whether a bilingual teacher is more appropriate than a monolingual one in the context of a bilingual classroom.
In general, it was found that bilingual teachers, having realised through their experience that bilingual educational practices are particularly important for bilingual students, attempt to incorporate some within their classrooms, however, it was shown that bilingual practices are still at an early stage and are not adopted in masse, but it is up to the discretion of the individual teacher whether to adopt such a practice. | en_US |