Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού προσχολικής ηλικίας στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών λόγω της υγειονομικής κρίσης Covid-19
Abstract
Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας και αφορά στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον ρόλο τους στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών λόγω της υγειονομικής κρίσης Covid-19. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει ποιος ήταν ο ρόλος των νηπιαγωγών στην εξ αποστάσεως σύγχρονη ή/και ασύγχρονη εκπαίδευση, αλλά και εάν η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία επηρέασε τον ρόλο των νηπιαγωγών και προς ποια κατεύθυνση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το 2020- 2021 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και αφορά το πρώτο κύμα της υγειονομικής κρίσης και τα αντίστοιχα μέτρα αναχαίτισης του νέου ιού που μεταξύ άλλων επέβαλαν και την αναστολή λειτουργίας όλων των βαθμίδων των εκπαιδευτικών δομών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήσαμε ημιδομημένες συνεντεύξεις εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και για την ανάλυση των δεδομένων βασιστήκαμε στη μέθοδο της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας του δείγματος θεωρούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μία λύση ανάγκης εν μέσω πανδημίας και πιστεύουν ότι ο ρόλος τους, όπως και η εκπαιδευτική διαδικασία, επηρεάζονται αρνητικά._________________________________________________________This research was conducted in the context of my studies and aims to detect and record the preschool teachers’ beliefs concerning their role in distance education programs during school closures due to Covid-19 pandemic. The present research is a qualitative one which explores: a) what was the role of preschool teachers in distance synchronous and / or asynchronous education and b) whether the distance learning process affected the preschool teacher’s role and in what direction. The research was carried out during the academic year 2020-2021 at the Department of Early Childhood Education, School of Social Sciences and Humanities of Western Macedonia. The sample of the research are 8 preschool teachers in service. The data were collected using a semi-structured interview and were analyzed on the basis of the Grounded Theory. According to the findings, the preschool teachers involved in this study consider that distance education responded to an imperative need during emergent circumstances as the covid-19 pandemic and believe that their role as well as the educational process are negatively affected.