Ικανότητες μαθητών/τριών Γυμνασίου σε δραστηριότητες γραμμικών εικονιστικών κανονικοτήτων.
Abstract
Η παρούσα εργασία μελετά την ικανότητα των μαθητών/τριών Γυμνασίου στην αναγνώριση και τη γενίκευση μιας γραμμικής εικονικής κανονικότητας. Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη των κανονικοτήτων και η ενασχόληση με αυτές έχει πολλαπλά οφέλη για τους/τις μαθητές/τριες. Η γενίκευση επίσης αποτελεί κεντρικό συστατικό της μαθηματικής εκπαίδευσης. Παρόλο αυτά όμως οι μαθητές/τριες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν είναι εξοικειωμένοι/ες με εργασίες γενίκευσης κανονικοτήτων. Για να καταγραφούν οι ικανότητες των μαθητών/τριών σε τέτοιες εργασίες αλλά και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν για να πετύχουν τη γενίκευση μοιράστηκαν σε 158 μαθητές/τριες ενός Γυμνασίου δυο έργα με γραμμικά εικονιστικά μοτίβα. Επίσης καταγράφηκε ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές/τριες εκφράζουν το γενικό τύπο μιας τέτοιας κανονικότητας, ενώ παράλληλα ελέγχθηκε αν οι παράγοντες φύλο και ηλικία σχετίζονται με τις επιδόσεις τους στη δοκιμασία.__________________________________________________________________________________________This paper examines the ability of middle school students to recognize and generalize a geometric linear pattern. Mathematics is the science of patterns and practicing them has multiple benefits for students. Generalization is also a central component of mathematics education. Nevertheless, students in secondary education are not familiar with generalization tasks. In order to record the skills of the students in such tasks as well as the strategies they use to achieve generalization, two projects with geometric linear patterns were given to 158
students of a Middle School in Greece. The way in which the students express the general formula of such a pattern was also recorded, while at the same time it was checked whether the factors of gender and age are related to their performance in the test.