Προτάσεις Δημιουργικής Γραφής αξιοποιώντας το βιβλίο "Το αγόρι, ο τυφλοπόντικας η αλεπού και το άλογο" του Charly Machesy σε παιδιά προσχολικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την διδακτική αξιοποίηση ενός παραμυθιού δια μέσου της Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μία προσέγγιση που αξιοποιεί το ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικές εκπαιδευτικές ομάδες, με διαφορετικά χαρακτηριστικά και που ακολουθούν διαφορετικό Πρόγραμμα Σπουδών. Έχει επιλεγεί ένα διαηλικιακό παραμύθι που τιτλοφορείται «Το αγόρι, ο τυφλοπόντικας η αλεπού και το άλογο» του συγγραφέα Charly Mackesy, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται στοιχεία γύρω από τον εννοιολογικό προσδιορισμό, την στοχοθεσία και την ιστορική εξέλιξη της Δημιουργικής Γραφής. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο σε ότι αφορά την Δημιουργική Γραφή στην προσχολική εκπαίδευση αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται στοιχεία για το παραμύθι, την θέση του στην εκπαίδευση και την συμβολή του στην δημιουργική σκέψη και έκφραση, καθώς ζητούμενο της είναι η καλλιέργεια της αποκλίνουσα σκέψη των παιδιών.
Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζεται η προσέγγιση μας για την διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. _________________________________________________________________________________________________________________________________________
The present work aims at the didactic use of a fairy tale through Creative Scripture in preschool and secondary school children. This is an approach that utilizes the same content in different educational groups, with different characteristics and following a different Curriculum. An age-old fairy tale entitled "The Boy, the Mole or the Fox and the Horse" by author Charly Mackesy has been selected and can be used in a variety of ways.
The first chapter presents information about the conceptual definition, purpose and historical development of the Creative Scripture. The second chapter refers to the legal framework regarding creative writing in pre-school education and secondary education. The third chapter presents information about the fairy tale, its place in education and its contribution to creative thinking and expression, as its aim is to cultivate the divergent thinking of children. The last chapter presents our approach to the didactic use of fairy tales in preschool and secondary education.