Οι προσωπικές διατροφικές επιλογές και οι απόψεις φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων για τη σχέση διατροφής και κλιματικής αλλαγής
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις προσωπικές διατροφικές συνήθειες των φοιτητών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Δημοτικής και Νηπιαγωγών), καθώς και να αντλήσει και να αναλύσει πληροφορίες σχετικά με τις απόψεις τους για την σχέση της κλιματικής αλλαγής με τη διατροφή. Αρχικά, η εργασία πραγματεύεται και αναλύει έννοιες, όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η κλιματική αλλαγή και γενικότερα γίνεται μια βιβλιογραφική επισκόπηση, η οποία βοηθά να κατανοηθεί πλήρως το θέμα στο οποίο αναφέρεται η πτυχιακή. Έπειτα, αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας, η οποία έγινε με τη χρήση του ερωτηματολογίου και το συμπλήρωσαν φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Τέλος, σχολιάζονται τα ευρήματα, γίνεται μία ερμηνεία αυτών και τελειώνουμε διατυπώνοντας προτάσεις. Το πιο σημαντικό μας εύρημα είναι, ότι ενώ οι φοιτητές φαίνεται πως γνωρίζουν κάποια πράγματα για την κλιματική αλλαγή, δεν έχουν ουσιώδη ενημέρωση για το πώς η διατροφή τους την επηρεάζει και κατά συνέπεια δεν δείχνουν διάθεση να την αλλάξουν ως συμπεριφορά ανάσχεσης της κλιματικής αλλαγής._______________________________________________________________________________________________________________________The aim of this dissertation is to investigate the personal eating habits of students of Pedagogical Departments (Primary and Early Childhood Education) of the University of Western Macedonia, Greece, as well as to obtain and analyze information about their views on the relationship between climate change and nutrition. Initially, the dissertation deals with and analyzes concepts such as the greenhouse effect and climate change and generally a bibliographic review, which helps to fully understand the topic to which the dissertation refers. Then, the methodology of the research is analyzed, which was done using the questionnaire and was completed by students of the Pedagogical Departments of Western Macedonia. Finally, the findings are commented on, an interpretation is made and we end by formulating suggestions. Our most important finding is that while students seem to know some things about climate change, they do not have essential information about how their diet affects them and therefore do not show a willingness to change it as a behavior to curb climate change.