Η Δημιουργική Γραφή στα Νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου
View/ Open
Date
2022-01Author
Μίχα, Μαρία Ασημίνα
Micha, Maria Asimina
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία με θέμα «Δημιουργική Γραφή στα νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου» παρουσιάζονται τα νέα προγράμματα που έχουν κατατεθεί στο Νηπιαγωγείο, καθώς και την εμπλοκή της Δημιουργικής γραφής. Η εργασία χωρίζεται σε τρία κεφάλαια, στα οποία περιγράφονται και αναφέρονται με αναλυτικό και διεξοδικό τρόπο η σημασία της Δημιουργικής Γραφής αλλά και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο πρώτο κεφάλαιο, αναφέρονται, η έννοια της Δημιουργικής γραφής, η ιστορική αναδρομή των Προγραμμάτων Σπουδών και το Πρόγραμμα Σπουδών στο Νηπιαγωγείο (2014) καθώς και τις υποενότητες του που συνδέονται με τη Δημιουργική γραφή (το πρόγραμμα σπουδών στην καθημερινή πρακτική, δημιουργική και κριτική σκέψη, προώθηση ανάπτυξης της σκέψης, παιχνίδι και παραδείγματα), όπως επίσης και την αξιολόγηση του προγράμματος με τις μεθόδους και τα εργαλεία της.
Στη συνέχεια το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει το Πρόγραμμα Σπουδών στο Νηπιαγωγείο (2021). Το πρώτο μέρος του προγράμματος παρουσιάζει τη φυσιογνωμία του Νηπιαγωγείου, τις δράσεις του παιδιού, του σώματος, της δημιουργίας και της έκφρασης όπως επίσης και την αξιολόγησή του. Έπειτα γίνεται αναφορά στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών μέσα στα εκπαιδευτικά πλαίσια, τις τέχνες και την εμπλοκή της Δημιουργικής Γραφής με τα παραπάνω δεδομένα. Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στη σύγκριση των δύο προγραμμάτων αναφέροντας ομοιότητες και διαφορές. Η εργασία ολοκληρώνεται με τις σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές._____________________________________________________________________________________________________________________In this paper on «Creative Writing in the new Programs of Kindergarden» presented the new programs that have been submitted to Kindergarden, as well as the involvement of Creative Writing. The work is divided into three chapters, in which the importance of Creative Writing and innovative educational programs are described and discussed in detail. In the first chapter, the concept of Creative Writing, the historical retrospective of Curricula and the Curriculum in Kindergarden (2014) and its subsections related to Creative Writing (the curriculum in everyday practice, creative and critical thinking, promoting the development of thinking, game and examples), as well as the evaluation of the program with its methods an tools.
In addition, the second chapter presents the Curriculum in Kindergarden (2021). The first part of the program presents the personality of the Kindergarden, the actions of the child, the body, creation and expression as well as its evaluation. Then in the second part, reference is made to the personal and social development of children within educational contexts, the arts and the involvement of Creative Writing with the above data. Finally, the third chapter focuses on comparing the two programs by mentioning similarities and differences. The work ends with related bibliographic references.