Εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός παιδιών με χρόνια νοσήματα. Η περίπτωση των σχολείων εντός των νοσοκομείων
View/ Open
Date
2020Author
Κοντογιάννη, Βασιλική
Kontogianni, Vassiliki
Metadata
Show full item recordAbstract
Η εν λόγω έρευνα επιχειρεί να εντοπίσει τις αποτελεσματικές διδακτικές
πρακτικές, καθώς και τους όποιους φραγμούς ή δυσκολίες παρουσιάζονται κατά
την εκπαίδευση των παιδιών με χρόνια νοσήματα. Επιπλέον, επιχειρεί να
διερευνήσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τα παιδιά διδάσκονται μετά την
νοσηλεία τους. Τέλος φιλοδοξεί να εντοπίσει τις συνθήκες της επανένταξης του
παιδιού και αν αυτές προωθούν ή τερματίζουν τον όποιο κοινωνικό/εκπαιδευτικό
αποκλεισμό μπορεί να υποστεί το ίδιο. Τα ερευνητικά δεδομένα έχουν συλλεχθεί
έπειτα από μία σειρά συνεντεύξεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε γονείς με παιδιά
που έχουν νοσηλευτεί για μεγάλο χρονικό διάστημα από κάποια σοβαρή νόσο και
σε εκπαιδευτικούς που έχουν εργασθεί σε νοσοκομειακά σχολεία ή έχουν υποδεχθεί
κάποιο παιδί μετά τη νοσηλεία του. Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι η
νοσοκομειακή εκπαίδευση παρουσιάζει κενά ως προς το διδακτικό περιεχόμενο και
κρίνεται απαραίτητη μία αποτελεσματική κρατική μέριμνα σε ζητήματα διδακτικού
προγράμματος και υλικών υποδομών. Τονίζεται, επίσης, η ελλιπής ενημέρωση των
εκπαιδευτικών γύρω από τις χρόνιες νόσους αλλά και την προσέγγιση των παιδιών
που επανεντάσσονται στην σχολική καθημερινότητα έπειτα από μεγάλο χρονικό
διάστημα απουσιών.______________________________________________________________________________________________________________________This research attempts to identify effective teaching strategies, as well as any
barriers or difficulties encountered in the education of children with chronic
illnesses. In addition, it attempts to probe the conditions under which the children
are being taught after hospitalization. Finally, it aspires to identify the conditions of
the child's reintegration and whether they promote or terminate any social /
educational exclusion that may suffer. The research data were collected after a series
of interviews with parents whose children had been hospitalized for a long time
with serious illness and teachers who had worked in hospital schools or had
received a child after hospitalization. The findings of the study show that hospital
education has gaps in curriculum content and that significant government attention
is needed on program and material infrastructure issues. It also emphasizes the
inadequate training of teachers about chronic illnesses as well as the approach of
children who are reintegrated into school life after a long absence.
Key words: social exclusion, chronic illnesses, hospital education, reintegration