Αντιδράσεις καταναλωτών σε επιχειρησιακές κρίσεις: η περίπτωση της United Airlines
Abstract
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να αναλύσει και να μελετήσει τους
τρόπους μέσω των οποίων οι σημερινοί επικοινωνιολόγοι καλούνται να
αντιμετωπίσουν μια κρίση. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα μας μελετά τη
διαχείριση των κρίσεων μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, βασιζόμενη
στα γεγονότα της κρίσης, που διαχειρίστηκε η αεροπορική εταιρεία United
Airlines το 2017. Ως μέσο ανάλυσης των στρατηγικών και των ενεργειών που
πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία επιλέχθηκε η αξιολόγηση δύο
διαφορετικών ερευνητικών ερωτημάτων. Το πρώτο ερώτημα που θέσαμε ήταν
το που αποδόθηκαν τελικά οι ευθύνες για την κρίση αυτή. Το δεύτερο ερώτημα
ήταν αν τελικά επηρεάζουν οι αρχικές πηγές τα συναισθήματα των χρηστών. Για
να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική
έρευνα, στα πλαίσια τη οποίας αναλύθηκαν 1375 σχόλια από το Youtube και το
Twitter. Το τελικό αποτέλεσμα της ανάλυσης ανέδειξε ότι οι αποδόθηκαν
ευθύνες κυρίως στον CEO της εταιρείας, Oscar Munoz , την ίδια την επιχείρηση
καθώς και στο θύμα της κρίσης, Dr.David Dao. Ακόμα ένα συμπέρασμα που
προκύπτει από την μελέτη είναι το γεγονός ότι η πηγή των σχολίων επηρεάζει
τα συναισθήματα του χρήστη. Κλείνοντας γίνονται προτάσεις για μελλοντικές
έρευνες με βάση τα συμπεράσματα στα οποία έχουμε καταλήξει.
The aim of this research is to analyze and study the ways in which today's
communicators are called upon to deal with a crisis. More specifically, our
research studies crisis management through Social Media, based on the events of
the crisis faced by United Airlines in 2017. As a means of analyzing the strategies
and actions taken by the company, we chose to evaluate two different research
questions. The first question asked, was where the blame for this crisis was
ultimately assigned. The second question was whether the original sources
ultimately influenced the users' feelings. In order to answer these questions,
qualitative research was conducted, in which 1375 comments from YouTube and
Twitter were analyzed. The final result of the research revealed that the blame
was mainly attributed to the CEO of the company, Oscar Munoz, the company
itself as well as the victim of the crisis, Dr.David Dao. Yet, another conclusion that
emerged from the research is the fact that the source of the comments affects the
user's emotions. In conclusion, suggestions are made for future research based
on the conclusions we have reached.