Πράσινη επιχειρηματικότητα σε ξενοδοχεία της Ελλάδας
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση της έννοιας της πράσινης επιχειρηματικότητας και η εφαρμογή αυτής της νέας επιχειρηματικής λογικής από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Για την περάτωση του συγκεκριμένου θέματος ερευνήθηκε τόσο η ελληνική, όσο και η διεθνής βιβλιογραφία και επιστημονική αρθρογραφία. Για την συλλογή των δεδομένων διεξήχθη εμπειρική έρευνα με την χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, το οποίο απεστάλη σε ικανό αριθμό ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όλων των ξενοδοχείων της Ελλάδας. Η εργασία μελετά την οικολογική τάση του πράσινου επιχειρείν που δοκιμάζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ως μια εναλλακτική μορφή επένδυσης. Η νέα αυτή τάση έχει επηρεάσει τόσο την κατασκευή όσο και την διαχείριση των ξενοδοχείων. Πολλά είναι τα ξενοδοχεία εκείνα που είτε έχουν ενστερνιστεί μια οικολογική πολιτική, είτε έχουν πραγματοποιήσει εκ θεμελίων αλλαγές. Η παρούσα εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας απαρτίζεται από το θεωρητικό μέρος. Σε αυτό πραγματοποιείται μια ανάλυση των πράσινων πρακτικών, των εννοιών της αειφορίας και της πράσινης επιχειρηματικότητας καθώς δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη της πράσινης επιχειρηματικότητας από τον Ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται και αναλύεται ένα νέο είδος καταλυμάτων, αυτό των πράσινων ξενοδοχείων, ως αποτέλεσμα των νέων περιβαλλοντικών και αγοραστικών συνθηκών. Έπειτα, ακολουθεί περιγραφή ορισμένων περιβαλλοντικών προγραμμάτων που είθισται να εφαρμόζουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ στην συνέχεια παρατίθενται μελέτες περίπτωσης ξενοδοχείων που επιχείρησαν να υιοθετήσουν το μοντέλο της πράσινης επιχειρηματικότητας και να εφαρμόσουν στον τρόπο λειτουργίας τους. Επίσης, γίνεται αναφορά στον σκοπό και στους στόχους της έρευνας που πραγματοποιήθηκε. Το δεύτερο κεφάλαιο είναι αυτό της μεθοδολογίας, στο οποίο καταγράφεται η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας, τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, αλλά και πως αυτά εξειδικεύτηκαν στην περίπτωση της παρούσας εργασίας. Έπειτα, το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παρούσα έρευνα και η ανάλυση τους, μέσα από τις απαντήσεις που παραχώρησαν τα ξενοδοχεία από την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου καθώς και οι περιορισμοί που αναδείχθηκαν κατά την διεξαγωγή της έρευνας. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα, έτσι όπως προέκυψαν από την βιβλιογραφική μελέτη του θέματος, αλλά και την ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε. The object of this work is the presentation of the concept of green entrepreneurship and the application of this new business logic by hotel companies. Both Greek and international bibliography and scientific articles were researched to complete this topic. For the data collection, an empirical survey was conducted using an electronic questionnaire, which was sent to a sufficient number of hotel companies in all the Prefectures of the hotels in Greece. This paper addresses the green business ecological trend that hotel businesses are experiencing as an alternative form of investment. This new trend has affected both the construction and management of hotels. There are many hotels that have either embraced an ecological policy or made fundamental changes. This work consists of four chapters. The first chapter of the thesis consists of the theoretical part. In this chapter carries out an analysis of green practices, concepts of sustainability and green entrepreneurship, also emphasis is placed on the development of green entrepreneurship by the Greek hotel industry. Specifically, it presented and analyzed a new type of accommodation, of green hotels, as a result of the new environmental and purchasing conditions. This is followed by a description of some environmental programs commonly implemented by hotel businesses, followed by case studies of hotels that have tried to adopt the green business model and apply it to their operations. Also, reference is made to the purpose and objectives of the research carried out. The second chapter, is that of the methodology, in which the method followed to conduct the research is recorded, the methodological tools used, but also how they were specialized in the case of the Then, the third chapter includes the results that obtained from the present research and their analysis, through the answers that were given by the hotels when completing the questionnaire, as well as the limitations that emerged during the research. Finally, the fourth chapter lists the conclusions, as they emerged from the bibliographic study of the subject, as well as the quantitative research carried out.