Η γλώσσα των νέων: Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Abstract
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία συνεχής τάση σύμφωνα με την οποία τα
άτομα νεαρής ηλικίας χρησιμοποιούν ένα δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Στη
βιβλιογραφία έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως η γλώσσα των νέων, ενώ σε
αρκετές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί ότι αποτελεί ένα μέσο αποδοχής και
προσδιορισμού της ταυτότητας. Η αντίδραση των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας
έναντι της γλώσσας των νέων κυμαίνεται από την αποδοχή της έως την
αποδοκιμασία της. Στη μεν πρώτη περίπτωση θεωρείται ως ένας δημιουργικός
τρόπος επικοινωνίας από την πλευρά των νέων ατόμων στη δε δεύτερη
περίπτωση θεωρείται ότι αποτελεί κίνδυνο για τη γλώσσα. Στα πλαίσια
εκπόνησης της παρούσας έρευνας επιχειρήθηκε η διερεύνηση της στάσης των
εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έναντι της χρήσης της
γλώσσας των νέων. Η ολοκλήρωσή της έδειξε ότι η γλώσσα των νέων
αποτελούσε έναν ανεπίσημο τρόπο επικοινωνίας για τους χρήστες της μέσω του
οποίου μπορούσαν να δηλώσουν την ταυτότητά τους, αν και χρησιμοποιούνταν
κατά κόρον σημειώθηκε ότι αποτελούσε ένα προϊόν μόδας το οποίο θα
μπορούσε να εξαφανιστεί με την πάροδο των ετών. Τέλος, από τους
δημογραφικούς παράγοντες μόνο το φύλο των εκπαιδευτικών φάνηκε να
επηρεάζει τη στάση τους έναντι της χρήσης της γλώσσας των νέων από τους
μαθητές τους.
__________________________________________________________
In recent years there has been an ongoing trend of young people using their own
communication code. In the literature it has prevailed to be referred to as the
language of the young, while in several cases it has been observed that it is a
means of acceptance and identification. Older people's reaction to youth
language ranges from acceptance to disapproval. In the first case, it is considered
as a creative way of communication on the part of young people, and in the
second case, it is considered to be a danger for the language. In the context of the
present research, an attempt was made to investigate the attitude of Secondary
Education teachers towards the use of the language of young people. Its
completion showed that youth language was an informal means of
communication for its users through which they could declare their identity.
although it was widely used it was noted that it was a fashion item which could
disappear over the years. Finally, of the demographic factors, only the teachers'
gender appeared to influence their attitudes towards the use of youth language
by their students.