Η επικοινωνιακή διαχείριση της πανδημίας COVID-19 από τον Έλληνα πρωθυπουργό
View/ Open
Date
2023Author
Παπανικολάου, Αθανάσιος
Papanikolaou, Athanasios
Metadata
Show full item recordAbstract
Το πρώτο κεφάλαιο θα αποτελεί μια αρχική διερεύνηση και θεωρητική προσέγγιση των τρόπων που ορίζουν το φαινόμενο της κρίσης με αναφορές στους τύπους της, τα διάφορα επιστημονικά πεδία, επίσης θα τονιστούν ιδιαίτερα οι πηγές και τα αίτια που μπορούν να προκαλέσουν μια. Στο ίδιο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στις φάσεις μέσα από τις οποίες περνά μια κρίση καθώς και μια διερεύνηση και θεωρητική προσέγγιση της έννοιας της διαχείρισης κρίσεων και της σχέσης τους με τις δημόσιες σχέσεις.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στην διαδικασία της επικοινωνιακής διαχείρισης των κρίσεων. Θα παρουσιαστεί κυρίως ο ρόλος της επικοινωνίας, των ειδικών κοινών, της κοινής γνώμης, των μέσων μαζικής ενημέρωσης αλλά και κοινωνικής δικτύωσης στην επικοινωνιακή διαδικασία διαχείρισης μιας κρίσης. Στο ίδιο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά, στη διαδικασία της επικοινωνίας σε συνθήκες κρίσης και θα παρουσιαστούν οι τρόποι μέσω των οποίων επιτυγχάνεται μια αποτελεσματική επικοινωνία, με ποιόν τρόπο ικανοποιούνται οι ανάγκες για επικοινωνία που τυχόν μπορεί να προκύψουν κατά την εμφάνιση και εξέλιξη μιας κρίσης, αλλά και ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές επικοινωνίας και πως αυτές αξιοποιούνται. Επίσης θα αναπτύξουμε τις έννοιες των ειδικών κοινών καθώς και των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Θα γίνει επίσης και αναφορά σε Συνεντεύξεις και σε Δελτία τύπου καθώς και στο ξεκαθάρισμα μεταξύ της φήμης και της παραπληροφόρησης. Τέλος θα υπάρχει μια διερεύνηση και παρουσίαση του φαινομένου που λέγεται Facebook για τις χρήσεις του για επικοινωνία κυρίως στον στο χώρο της πολιτική αναφέροντας και την αποτελεσματικότητα του μέσου.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα περιλαμβάνεται μια συνοπτική παρουσίαση του ξεσπάσματος της πανδημίας Covid-19 οι πολιτικές και κυβερνητικές διαστάσεις της κρίσης καθώς και ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πορεία του.
Στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιαστεί η επικοινωνιακή διαχείριση υγειονομικών κρίσεων γενικά στην Ελλάδα και τι άλλαξε με την εμφάνιση του Covid-19. Στο ίδιο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στον στρατηγικό Σχεδιασμό της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Ως κύριο μέσο για την ανάκτηση όλων εκείνων των πληροφοριών που θα μας βοηθήσουν για το θέμα είναι τα διάφορα επιστημονικά άρθρα, οι επιστημονικές μελέτες καθώς και κάποιες ανεξάρτητες μελέτες από διάφορους φορείς. Οι αναρτήσεις μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό που διαθέτει ο πρωθυπουργός στο Facebook.
Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνεται η μεθοδολογία της έρευνας. Συγκεκριμένα αναλύεται, αυτή καθώς και ο σκοπός και οι στόχοι της, ποιος τύπος έρευνας χρησιμοποιήθηκε, με ποιο εργαλείο κωδικοποιήθηκαν τα δεδομένα, ποια ερευνητική μέθοδος ακολουθήθηκε, ποιος είναι ο πληθυσμός και το δείγμα της έρευνας. Επίσης ποιες είναι τεχνικές επεξεργασίας που θα χρησιμοποιηθούν σε αυτήν.
Η μελέτη των στοιχείων που θα προκύψουν από την έρευνα, θα γίνει μέσα από την καταγραφή των δεδομένων αρχικά στο πρόγραμμα λογισμικού υπολογιστικών φύλλων, excel και μετά θα αναλυθούν. Αναλυτικότερα, θα καταγραφούν όλες οι αναρτήσεις στον προσωπικό λογαριασμό που διαθέτει ο πρωθυπουργός στο Facebook την περίοδο από 11/03/2020 ως 31/12/2020.
Τέλος η εργασία ολοκληρώνεται με το κεφάλαιο των συμπερασματικών σχολίων στο οποίο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας και την παράθεση της Βιβλιογραφίας
_____________________________________________________________________________
The first chapter will be an initial investigation and theoretical approach of the ways that define the phenomenon of crisis with references to its types, the various scientific fields, also the sources and causes that can cause one will be particularly emphasized. In the same chapter, reference will be made to the phases through which a crisis passes, as well as an investigation and theoretical approach to the concept of crisis management and its relationship with public relations.
In the second chapter, reference will be made to the process of communication crisis management. The role of communication, special audiences, public opinion, mass media and social networking in the communication process of managing a crisis will be mainly presented. In the same chapter, reference will be made to the process of communication in crisis conditions and the ways through which effective communication is achieved will be presented, in what way the needs for communication that may arise during the appearance and development of a crisis are satisfied, but also what are the basic communication strategies and how they are utilized. We will also develop the concepts of special audiences as well as Mass Media and Social Media. There will also be reference to Interviews and Press Releases as well as the clearing up between rumor and disinformation. Finally, there will be an investigation and presentation of the phenomenon called Facebook for its uses for communication, mainly in the field of politics, also mentioning the effectiveness of the medium.
The third chapter will include a brief presentation of the outbreak of the Covid-19 pandemic, the political and governmental dimensions of the crisis as well as the role of social media in its course.
The fourth chapter will present the communication management of health crises in general in Greece and what changed with the appearance of Covid-19. In the same chapter, reference will be made to the Greek Government's strategic planning.
As the main means of retrieving all those information that will help us on the subject are the various scientific articles, scientific studies as well as some independent studies from various agencies. The posts through the Prime Minister's personal Facebook account.
The fifth chapter includes the research methodology. It is specifically analyzed, as well as its purpose and goals, which type of research was used, with which tool the data was coded, which research method was followed, who is the population and the sample of the research. Also what are editing techniques to be used in it.
The study of the data that will result from the research will be done by recording the data initially in the spreadsheet software program, excel and then they will be analyzed. In more detail, all posts on the Prime Minister's personal Facebook account in the period from 03/11/2020 to 12/31/2020 will be recorded.
Finally, the work is completed with the chapter of concluding comments in which the conclusions of the work and the citation of the Bibliography are presented.