Η κατάκτηση του προφορικού λόγου από αλλόγλωσσα παιδιά σε ένα νηπιαγωγείο με μεικτό μαθητικό κοινό
Abstract
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ζητήματος της δίγλωσσης
εκπαίδευσης αλλόγλωσσων μαθητών στο Νηπιαγωγείο μέσα από τη βιβλιογραφική
ανασκόπηση του ζητήματος. Η πολυπολιτισμικότητα αποτελεί πια ένα αναπόσπαστο
στοιχείο των σημερινών κοινωνιών σε όλο τον κόσμο. Η συνθήκη αυτή αντικατοπτρίζεται
σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής, και αναπόφευκτα και στο ελληνικό εκπαιδευτικό
σύστημα. Το νηπιαγωγείο αποτελεί την πρώτη επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης τόσο για τους
μονόγλωσσους όσο και για τους αλλόγλωσσους μαθητές, και έτσι διαδραματίζει σημαντικό
ρόλο στην ένταξη και την ομαλή συμπερίληψη των δίγλωσσων μαθητών, οι οποίοι
προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, μέσα στην εκπαιδευτική και
παιδαγωγική διαδικασία. Η διατήρηση της γλωσσικής και πολιτισμικής ταυτότητας των
μαθητών θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και των
υπηρεσιών που θεσμοθετούν την εκπαιδευτική πολιτική αναφορικά με τη δίγλωσση
εκπαίδευση.
__________________________________________________________________
The aim of this paper is to investigate the issue of bilingual education of non-native students
in Kindergarten through the bibliographic review of the issue. Multiculturalism is now an
integral part of today's societies around the world. This condition is reflected in all aspects
of social life, and inevitably also in the Greek education system. Kindergarten is the first
formal level of education for both monolingual and non-lingual students, and thus plays an
important role in the integration and smooth inclusion of bilingual students, who come from
different cultural backgrounds, in the educational and pedagogical process. The preservation
of the linguistic and cultural identity of the students should be a priority of the educational
system and the services that establish the educational policy regarding bilingual education.