Η έννοια της εκπαιδευτικής ανισότητας όπως την αντιλαμβάνονται και την ερμηνεύουν εκπαιδευτικοί της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο
εκπαιδευτικοί του ελληνικού δημόσιου σχολείου και ειδικότερα της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Για τον
σκοπό αυτό καταγράφηκαν οι απόψεις 130 εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων που
εργάζονται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με
τη βοήθεια ερωτηματολογίου αποτελούμενου τόσο από ερωτήσεις ανοικτού όσο και
από ερωτήσεις κλειστού τύπου. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η
μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την
έρευνα είναι ότι, κατά την άποψη των εκπαιδευτικών, οι ανισότητες εξακολουθούν να
αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης και συνδέονται άρρηκτα
με τις κοινωνικές ανισότητες. Επιπλέον, κατέστη φανερή η ανάγκη της αξιοποίησης
των απόψεων των εκπαιδευτικών της πράξης και της ανάδειξης τους σε
συνδιαμορφωτές της εκπαιδευτικής πολιτικής
__________________________________________________________________________________
The current study aims on registering the ways in which teachers working in
public schools of Greece and particularly those in secondary education can apprehend
and interpret educational inequalities. The viewpoints of 130 secondary education
teachers of various specialties were recorded for the sake of this study. A
questionnaire that constitutes of both closed and open ended questions aided in the
collection of this data. Content analysis was the method used for the analysis of the
data. The basic conclusion that came up from the research is that, from a teacher’s
standpoint, the inequalities continue to make up an integral part of public education
and are deeply connected with social inequalities. In addition, the need for utilizing
the teachers’ viewpoints and turning them into co-modulators of educational politics
was made obvious