Σου γνωρίζω την χώρα μου, μου γνωρίζεις την δική σου;
View/ Open
Date
2019-10Author
Κωνσταντοπούλου, Γεωργία
Konstantopoulou, Georgia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία αφορά την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος σε μαθητές του Νηπιαγωγείου μέσα από δέκα διαφορετικούς θεματικούς άξονες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται δραστηριότητες από δύο πολιτισμικά πλαίσια των χωρών Ελλάδας και Γαλλίας. Το ερευνητικό εγχείρημα στοχεύει σε μια δίγλωσση διδακτική προσέγγιση, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν πολιτισμικά στοιχεία, αξίες και συνήθειες από τους δύο πολιτισμούς, σε ένα πολυαισθητηριακό και παιγνιώδες περιβάλλον μάθησης, να καλλιεργήσουν διαπολιτισμικές δεξιότητες επικοινωνίας και ενσυναίσθησης. Κατακτώντας μια δεύτερη ξένη γλώσσα, οι μαθητές με βιωματικό τρόπο, αποκτούν γνώσεις του περιεχομένου της διδασκαλίας. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε πέντε μήνες και μετά την αξιολόγησή του, αναδείχτηκε η επιτυχία των στόχων του. Τα παιδιά απόκτησαν σημαντικές γλωσσικές, επικοινωνιακές και διαπολιτισμικές δεξιότητες. Υιοθέτησαν μια θετική στάση για την πολιτισμική ετερότητα και τη διγλωσσία, επιπλέον ανάπτυξαν διαπολιτισμική και μεταγλωσσική επίγνωση.
____________________________________________________________________________________________
The present thesis concerns the implementation of a pilot program for kindergarten students through ten different thematic units, which include activities from the cultural contexts of Greece and France. The research project aims at a bilingual teaching approach so that students can learn about the cultural elements, values and habits of the two cultures, in a multi-sensory and playful learning environment, cultivating intercultural communication and empathy skills. Through a second language acquisition in an experiential manner, students acquire knowledge from the teaching content. The program was completed in five months and after its assessment, the success of its objectives was highlighted. The students developed important linguistic, communication and intercultural skills. They adopted a positive attitude towards cultural diversity and bilingualism, and they further developed intercultural and post-linguistic awareness