Εισάγοντας φοιτητές/φοιτήτριες του Τμήματος Νηπιαγωγών στις ιδιότητες των μαγνητών και τον μαγνητισμό μέσω ενός συμπεριληπτικού διερευνητικού επαυξημένου παιχνιδιού εναλλακτικής πραγματικότητας
View/ Open
Date
2023-02Author
Σκραπαρλής, Χρήστος
Skraparlis, Christos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συνεχώς μεταβαλλόμενη εκπαιδευτική πραγματικότητα φέρνει τους
εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και ανάγκες. Οι νέες γενιές
εκπαιδευομένων μεγάλωσαν μέσα σε ένα διαδραστικό κόσμο, κάτι που αποζητούν
φαίνεται να αποζητούν και στην εκπαίδευση τους. Ταυτόχρονα, η ανάγκη για
σεβασμό στη διαφορετικότητα και η ένταξη αποτελούν μια από τις προμετωπίδες
τις σύγχρονης εκπαίδευσης. Για να ανταποκριθούν σε αυτό τη μεταβαλλόμενη
πραγματικότητα, οι εκπαιδευτικοί απαιτείται να συνδυάσουν προσεγγίσεις που ήδη
έχουν καθιερωθεί (διερευνητική προσέγγιση) με προσεγγίσεις που μπορούν να
εμπλουτίσουν το μαθησιακό περιβάλλον με διαδραστικότητα (Παιχνίδια
Εναλλακτικής Πραγματικότητα, Επαυξημένη Πραγματικότητα) μέσα σε ένα πλαίσιο
που προωθεί τη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών (Καθολικός
Σχεδιασμός για τη Μάθηση). Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η ανάπτυξη και
αξιολόγηση ενός συμπεριληπτικού διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής
Πραγματικότητας, εμπλουτισμένου με στοιχεία Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η
συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τεστ πριν και μετά την παρέμβαση για
τα μαθησιακά αποτελέσματα και με ερωτηματολόγιο για τις αντιλήψεις των
φοιτητών/φοιτητριών ως εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες και ως
μελλοντικοί/μελλοντικές εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη θετική
επιρροή που έχει ένα συμπεριληπτικό παιχνίδι εναλλακτικής πραγματικότητας τόσο
ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και στη δημιουργία ενός θετικού
περιβάλλοντος μάθησης. Ενός περιβάλλοντος μάθησης που αυξάνει το ενδιαφέρον,
την ενεργητική συμμετοχή, τη συνεργατικότητα και δίνει περισσότερες ευκαιρίες σε
όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες για ουσιαστική συμμετοχή.
+_______________________________________________________________________________________
The constantly changing educational reality brings the educators to face new
challenges and needs. The new generation learners grew up in an interactive world,
something that they seem to be looking to their education as well. At the same time,
the need for respect for diversity and inclusion are one of the foreheads in modern
education. To respond to this changing reality, teachers are required to combine
approaches that already have been established (inquiry-based approach) with
approaches that can enrich the learning environment with interactivity (Alternate
Reality Games, Augmented Reality) within a framework which promotes the
participation of all students (Universal Design for Learning). The aim of the present
research is to develop and evaluation of an inclusive inquiry-based Alternative
Reality Game, enriched with elements of Augmented Reality. The data collection was
carried out with outcomes tests of the learning pre-post intervention and with a
questionnaire on the perceptions of students as trainees and as future teachers. The
results showed the positive influence that an inclusive alternate reality game has
both in terms of learning outcomes as well as creating a positive learning
environment. A learning environment increases interest, active participation,
cooperation and gives more opportunities to all students for substantial
participation