Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης κατάρτισης των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Abstract
Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της
εκπαίδευσης και στην καθιέρωση της συνεχούς επιμόρφωσης των υπαλλήλων, τόσο του
δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Η εκπαίδευση θεωρείται ένας από τους
σημαντικότερους παράγοντες της οικονομικής ανάπτυξης, τόσο στις αναπτυγμένες όσο και
στις αναπτυσσόμενες χώρες και αποτελεί κύριο στόχο μιας επιχείρησης ή οργανισμού. Μέσω
αυτής, οι υπάλληλοι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέας διαδικασίες, στην τεχνολογική
εξέλιξη, στην παγκοσμιοποίηση και στην πολυπολιτισμικότητα. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει
όλες τις οργανωμένες διαδικασίες που στοχεύουν στον εμπλουτισμό, την συμπλήρωση και
την ανανέωση των γνώσεων των υπαλλήλων.
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των
υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Διερευνήθηκε η στάση των υπαλλήλων απέναντι στον θεσμό της επιμόρφωσης, τα
αντικείμενα που επιθυμούν να επιμορφωθούν, ο τόπος και ο χρόνος της επιμόρφωσης .
Στην έρευνα έλαβαν μέρος 72 υπάλληλοι της Π.Ε. Φλώρινας διαφορετικού φύλου,
διαφορετικού επιπέδου εκπαίδευσης και κλάδου καθώς και διαφορετικού χρόνου
προϋπηρεσίας στο δημόσιο. Η έρευνα διεξήχθη τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2018.
Το εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο.
Έπειτα, από την ανάλυση των ερωτηματολογίων με την βοήθεια του προγράμματος
Microsoft Excel, εξήχθησαν τα συμπεράσματα της έρευνας. Διαπιστώθηκε ότι οι υπάλληλοι
της Π.Ε. Φλώρινας που έλαβαν μέρος την έρευνα, έχουν θετική και πολύ θετική στάση
απέναντι στην προοπτική επιμόρφωσής τους, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία παρακολουθεί
προγράμματα επιμόρφωσης με δική τους πρωτοβουλία. Ο σημαντικότερος λόγος συμμετοχής
τους είναι η απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων, επομένως η επιμόρφωση τους θα έχει
θετικές επιπτώσεις στην υπηρεσία τους και μέσω αυτής θα υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση
των πολιτών, απλούστευση των διαδικασιών και μείωση της γραφειοκρατίας.
Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζονται οι περιορισμοί που προέκυψαν κατά την
διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας καθώς και μελλοντικές προτάσεις.
_______________________________________________________________________________________
Over the last decades, increasing emphasis has been placed on the importance of
education and on the introduction of continuing training of employees, both in the public and
private sector. It is considered to be one of the most important factors of economic growth,
both in developed and developing countries and it is the main objective of an enterprise or an
organization. On the one hand there is a need the staff’s need to cope with new processes,
technological development, globalization, multiculturalism and lifelong learning. Staff
training includes all the organized processes that aim to enrich, complete and renew the
employees’ knowledge.
The present study aims to investigate the educational needs of the employees in the
regional unit of Florina in the Region of Western Macedonia. Employees’ attitudes towards
training, courses and fields of interest, training’s place and frequency have been investigated.
The study’s sample was 72 employees of varying gender, education, sector and
duration of service, in the regional unit of Florina. The study was conducted during the
months of July and August 2018. The method used to collect the data was the questionnaire.
By analysing the questionnaires using Microsoft Office, the study’s results were
extracted. It was found that the employees of the Regional Unit of Florina, who took part in
the survey, have positive and very positive attitude towards the prospect of their training,
while the vast majority attend training programs on their own initiative. The most important
reason for their participation is the acquisition of new knowledge and skills, so their training
will have a positive impact on their service and will provide better service to citizens,
simplification of procedures and reduction of bureaucracy.
At the end of this study, the limitations that arose during the study and the future
suggestions are discussed.