Πολιτικό μάρκετινγκ σε παραδοσιακά και σύγχρονα μέσα
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται ένα μείζον θέμα στο πεδίο της πολιτικής το οποίο είναι το πολιτικό μάρκετινγκ. Σκοπός είναι να αναλυθεί διεξοδικά μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση το πολιτικό μάρκετινγκ, όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τα οποία το καθιστούν ένα σημαντικό εργαλείο για τα άτομα που πολιτεύονται.. Πρόκειται για ένα πεδίο το οποίο ξεκίνησε να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη αρχικά στην Αμερική, και λίγο αργότερα και στην Ευρώπη, ενώ πλέον πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Ειδικότερα η έννοια του πολιτικού μάρκετινγκ αποτελεί πεδίο συνάντησης πολλών διαφορετικών επιστημονικών πεδίο όπως είναι η ψυχολογία, η κοινωνιολογία, η δημοσιογραφία αλλά και οι πολιτικές επιστήμες. Η ανάγκες που προέκυψαν και ήρθε να καλύψει το πολιτικό μάρκετινγκ είναι αυτές της απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μεταξύ των πολιτικών κομμάτων σε ένα κράτος, της αύξησης των ψηφοφόρων των υποψήφιων πολιτικών μέσω της κατάλληλης χρήσης της πειθούς, αλλά και σε διεθνές επίπεδο όταν το πολιτικό κόμμα που έχει την εξουσία θέλει να παρουσιάσει τα έργα που έχει πετύχει για την χώρα. Πέρα από την καταγραφή και παράθεση των σημαντικότερων στοιχείων της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι σημαντικό να δούμε τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς του πολιτικού μάρκετινγκ όπως και τα αποτελέσματα που έχει πέρα από τις πολιτικές οντότητες και για την κοινωνία. This dissertation deals with a major issue in the field of politics which is political marketing. The aim is to analyze in detail through the bibliographic review political marketing, as well as its special characteristics, which make it an important tool for the people who are politicized. This is a field that began to experience great growth initially in America, and a little later in Europe, while now it is a global phenomenon. In particular, the concept of political marketing is a meeting place of many different scientific fields such as psychology, sociology, journalism and political science. The needs that have arisen and come to be met by political marketing are those of gaining a competitive advantage between political parties in a state, of increasing the votes of candidate politicians through the proper use of persuasion, but also internationally when the political party that has the government wants to present the projects it has achieved for the country. In addition to recording and listing the most important elements of the literature review, it is important to look at the means used for political marketing purposes as well as the results it has beyond political entities and society.