Πεποιθήσεις των καθηγητών Γυμνασίου για τη διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία των Μαθηματικών του Γυμνασίου
Abstract
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των ερευνών σχετικά με τη
χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη μαθηματική εκπαίδευση. Η εισαγωγή της
Ιστορίας στη μαθηματική εκπαίδευση δεν είναι κάτι καινούργιο, από το δεύτερο μισό του
19ου αιώνα κάποιοι μαθηματικοί υποστηρίζουν, ότι η υιοθέτηση της ιστορικής προσέγγισης
της διδασκαλίας των Μαθηματικών ενισχύει το ενδιαφέρον των μαθητών για το αντικείμενο.
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του 2003 εισήγε καινοτομίες όπως η διαθεματικότητα, η
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, εκπόνηση σχεδίων εργασίας και τη χρήση της Ιστορίας των
Μαθηματικών. Η εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των πεποιθήσεων των καθηγητών
Μαθηματικών, που διδάσκουν σε Γυμνάσια, σχετικά με τη χρήση των ιστορικών
σημειωμάτων που περιέχονται στα σχολικά βιβλία. Η έρευνα απέδειξε ότι το 1/3 των
καθηγητών δεν εντάσσουν το ιστορικό υλικό στη διδασκαλία. Τα ιστορικά σημειώματα που
περιέχονται στα σχολικά βιβλία στη μεγαλύτερη πλειοψηφία τους είναι ενημερωτικά, χωρίς
να διεγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Όπου υπάρχουν δραστηριότητες, δεν παρέχονται
επαρκείς πληροφορίες στους καθηγητές για τη διεξαγωγή τους στη τάξη
________________________________________________________________________________
In recent years there has been a large increase in research on the use of the History of
Mathematics in mathematical education. The introduction of History into mathematical
education is nothing new, since the second half of the 19th century some mathematicians have
argued that the adoption of the historical approach to teaching mathematics reinforces
students' interest in the subject. The Curriculum of 2003 introduced innovations such as
interdisciplinary, teamwork teaching, the development of work plans and the use of the
History of Mathematics. The work explored the attitude of Mathematics teachers who teach in
Gymnasiums to the use of historical notes in textbooks. Research has shown that 1/3 of
teachers do not use historical material. The historical notes contained in the textbooks are not
for the most part informative, without arousing the interest of the students. Where there are
activities, teachers are not provided with sufficient information to conduct them in the
classroom.