Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως ερμηνευτικά εργαλεία κατασκευής ψηφιακών πολιτιστικών περιβαλλόντων
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αφετηρία την ιστορική αναδρομή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική έρευνα για να διερευνήσουμε και να ερμηνεύσουμε το γιατί και το πως ξεκίνησαν, βασιζόμενη σε μια σειρά από βιβλιογραφίες, επιστημονικά άρθρα και ιστοσελίδες. Μερικές επιπλέον αναφορές αφορούν τα παιχνίδια ως μέσο και σύστημα, τη δομή τους, τα γραφικά τους (2D, 3D), τα περιβάλλοντα κατασκευής τους και τις κατηγορίες που τα ξεχωρίζουν. Επιπλέον, αναφέρεται η σχέση των ψηφιακών παιχνιδιών με τα πολιτιστικά περιβάλλοντα και πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ερμηνευτικά εργαλεία στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και στην ψηφιοποίηση πολιτιστικών περιβαλλόντων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο με σκοπό τη μελέτη της εμπειρίας του χρήστη στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την εξοικείωσή τους με τα ψηφιακά πολιτιστικά περιβάλλοντα. This thesis is based on a historical retrospective of electronic games. Qualitative research was used to explore and interpret why and how they started, based on a series of bibliographies, scientific articles, and websites. Some additional references concern games as a medium and system, their structure, graphics (2D, 3D), their construction environments, and the categories that distinguish them. Additionally, the relationship of digital games with cultural environments is mentioned and how they can be used as interpretive tools in distance education and the digitization of cultural environments. Finally, quantitative research was conducted through a questionnaire aimed at studying the user’s experience in electronic games and their familiarity with digital cultural environments.