Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά του νηπιαγωγείου στην εκπαίδευση
Abstract
Η διαφορετικότητα στο πέρασμα των αιώνων, ως έννοια, απασχόλησε και συνεχίζει
να απασχολεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις κοινωνικές επιστήμες. Ο όρος
«διαφορετικότητα» αναφέρεται για να περιγράψουμε κάτι ή κάποιο άτομο, που έχει
κάποια διαφορετικά γνωρίσματα από τα κοινώς αποδεκτά. Ως ένα κοινωνικό
φαινόμενο, η διαφορετικότητα αντιμετωπίζεται πολλές φόρες στερεοτυπικά λόγω των
αρνητικών προκαταλήψεων που η κοινωνία έχει κατασκευάσει για αυτήν. Τις
περισσότερες φορές βλάπτονται από αυτήν την ιδεολογία οι μειονότητες. Ένα άτομο
μπορεί να θεωρηθεί ή/ και να αντιμετωπιστεί διαφορετικά από τα υπόλοιπα μέλη της
ομάδας του και εξαιτίας της αυτοαντίληψής του, όσον αφορά δηλαδή, το βιολογικό
και κοινωνικό φύλο, όπως και για τη σεξουαλική ταυτότητα. Έτσι λοιπόν, στην
παρούσα εργασία θεωρήθηκε σημαντικό να εξεταστεί και να αναλυθεί η
αναπαράσταση της έννοιας της διαφορετικότητας σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά
του νηπιαγωγείου.
_______________________________________________________________________________________
Diversity, as a concept, over the centuries has occupied and continues to occupy the
humanities and social sciences. The term "diversity" is used to describe something or
someone that has some different characteristics from the commonly accepted ones. As
a social phenomenon, diversity is often treated stereotypically because of the negative
prejudices that society has constructed about it. Minorities are most often harmed by
this ideology. A person may be perceived and/or treated differently from other
members of their group and because of their self-perception, in terms of biological
and social sex, as well as sexual identity. Thus, in this work it was considered
important to examine and analyze the representation of the concept of diversity in
literary books for kindergarten children.