Δημιουργική Γραφή και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Διδακτικές Προτάσεις για την Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία πάνω στο βιβλίο «Γέτι η δύναμη του ακόμη» της Μαρίνας Γιώτη
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει δύο έννοιες, την Δημιουργική Γραφή και την
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τον τρόπο που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από
διδακτικές δραστηριότητες, έχοντας ως βάση το παραμύθι Γέτι η δύναμη του ακόμη
της Μαρίνας Γιώτη στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Η Δημιουργική Γραφή από μόνη συνιστά μια έννοια που δεν έχει ένα ακριβή ορισμό
παρόλα αυτά δρα ως ένα εργαλείο έκφρασης. Το ίδιο πράγμα ισχύει και για την
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ως προς έναν ορισμό αλλά αυτό που θέλει να επιτύχει
είναι η αλληλεπίδραση και ισότητας μεταξύ των παιδιών. Σε πρώτη φάση υπάρχει μια
εισαγωγή που πληροφορεί για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει στην εργασία αυτή.
Επίσης γίνεται μια εκτενέστερη ανάλυση των δύο αυτών εννοιών και την θέση που
έχουν στην εκπαίδευση των νηπίων και των μαθητών αλλά και την θέση τους στις
δομές αυτές. Στην συνέχεια αναπτύσσει τον τρόπο που μπορεί να συνδεθεί η γλώσσα
με τον πολιτισμό και το πόσο σημαντικό είναι αυτό. Σε μια δεύτερη φάση
παρουσιάζεται το πρακτικός μέρος της εργασίας που ξεκινά με μια εισαγωγική
σημείωση για το τι επρόκειτο να αναδειχθεί σε αυτή. Έπειτα προβάλλεται η βιογραφία
και μια συνέντευξη που λήφθηκε από την συγγραφέα του παραμυθιού Μαρίνα Γιώτη
για το έργο της. Ακολούθως προκύπτουν οι δραστηριότητες που οργανώθηκαν με
βάση το παραμύθι αυτό για το νηπιαγωγείο από την ίδια την φοιτήτρια και παρακάτω
οι δραστηριότητες που οργανώθηκαν από την ίδια την συγγραφέα και την συνάδελφό
της Γεωργία Σολωμού εκπαιδευτικός και εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού για της
πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Τέλος ακολουθεί μια σύνοψη όλων όσων ειπώθηκαν και
τι είναι αυτό που κρατάμε από την όλη εργασία.
________________________________________________________________________
This paper examines two concepts, Creative Writing and Intercultural Education and
the way they can be used through teaching activities, based on the fairy tale Υeti the
power of yet by Marina Gioti in Kindergarten and the first grades of Primary School.
Creative Writing in itself constitutes a concept that does not have a precise definition
yet acts as a tool of expression. The same thing applies to Intercultural Education as far
as a definition is concerned but what it wants to achieve is interaction and equality
between children. At first there is an introduction that informs what was to follow in
this work. There is also a more extensive analysis of these two concepts and the place
they have in the education of infants and students and their place in these structures. It
then develops how language can be linked to culture and how important this is. In a
second phase, the practical part of the paper is presented, starting with an introductory
note on what was to be highlighted in it. Then the biography and an interview taken by
the author of the fairy tale Marina Gioti about her work is shown. The activities based
on this fairy tale for the kindergarten by the student herself and the activities organized
by the author and her colleague Georgia Solomou, a teacher and theatre play animator
for the first grades of primary school, follow. Finally, here is a summary of everything
that was said and what we keep from the whole work