Νομοθεσία για την προσχολική εκπαίδευση (2015 – 2022): Συγκριτική προσέγγιση των πολιτικών για την εκπαίδευση.
Abstract
Το ζήτημα της συμμετοχής των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία απασχολεί έντονα την
εκπαιδευτική κοινότητα. Παράλληλα, η κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας συμβάλλει στην
διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου σύμφωνα με το οποίο ακόμα και το πιο μικρό παιδί θεωρείται
ενεργός πολίτης (Mac Naughton, 2008) και έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως
οικονομικών – κοινωνικών συνθηκών.
Στην παρούσα πτυχιακή παρουσιάζεται η νομοθεσία που θεσπίστηκε κατά το χρονικό διάστημα
2015 έως και το 2022 και καταγράφονται οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν, με ουδέτερο τρόπο
και με απαλλαγή από τα προσωπικά πιστεύω της συγγραφέα. Πρόκειται για απόπειρα κριτικής
αποτίμησης του έργου που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής θητείας.
Συγκεκριμένα, αναγράφονται όλα τα ΦΕΚ και οι υπουργικές αποφάσεις που θεσπίστηκαν
___________________________________________________________________________
The matter of children's participation in the educational procedure is an item of intense interest in
the educational community. At the same time, the sociology of childhood contributes to the
formation of a new model according to which even the youngest child is considered to be a citizen
and claims a right in education no matter what the economic and social conditions are. In the
present thesis the legislation enacted during the time between 2015 up to 2022 is presented and the
policies followed in a neutral way and the personal beliefs of the author are written down. It is
about an effort of critical evaluation of the project which was implemented in terms of one
government tenure. Specifically, all Government Gazette and Ministerial Decisions enacted are
written down.