Συνεργατικό Μάρκετινγκ & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μέσω κοινωνικών δικτύων στον κλάδο των καλλυντικών
Abstract
Θεωρητικό υπόβαθρο: Ο κλάδος καλλυντικών αποτελεί μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων και αξιοποιεί κάθε τεχνική που βοηθά τις εταιρείες να κερδίσουν μερίδια στο καταναλωτικό κοινό. Οι πρακτικές affiliate marketing μέσω κοινωνικών δικτύων, είναι ίσως η επικρατούσα τα τελευταία χρόνια, με προωθητικές ενέργειες και συνεργασίες με influencers να αντικαθιστούν τις παραδοσιακές πρακτικές. Επιπλέον, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί μια παράμετρο που διαμορφώνει καταναλωτικές τάσεις, ιδίως όταν περιλαμβάνει περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και βιώσιμες πρακτικές, οδηγώντας συχνά σε αύξηση του brand loyalty.
Σκοπός: Η εργασία επιδιώκει να εντοπίσει τα επίπεδα στα οποία αξιοποιούνται οι πρακτικές affiliate marketing, καθώς και τα επίπεδα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των εταιρειών καλλυντικών, μέσα από δείγμα συμμετεχόντων που εργάζονται σε αντίστοιχες εταιρείες στην Ελλάδα. Επιπλέον, επιδιώκει να εντοπίσει πιθανές συσχετίσεις ανάμεσα στα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων και τα επίπεδα των κύριων μεταβλητών της έρευνας.
Μεθοδολογία: Δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο 4 κατηγοριών (affiliate marketing, CSR Indicators, CSR Dimensions και δημογραφικά), το οποίο προέκυψε από σύνθεση ερωτηματολογίων παλιότερων μελετών. Για τις ανάγκες της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε 5-βαθμη και 6-βαθμη κλίμακα Likert. Με τη βοήθεια φόρμας Google απεστάλη σε συμμετέχοντες και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με το στατιστικό εργαλείο SPSS v.26, διενεργώντας ελέγχους t- test/ANOVA και περιγραφική αποτύπωση μέσω όρων απαντήσεων.