Επικοινωνιακές/ Ρητορικές τεχνικές και η ηθική αξία στην επιλογή ανθρώπινου δυναμικού
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδείξει τη ψυχολογική και λογική πειθώ σε συνάρτηση με την επικοινωνία και την ηθική που οφείλει να κατέχει ο υπεύθυνος του τμήματος της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στην επιλογή των ατόμων που θα ενταχθούν στην υπόλοιπη ομάδα. Γίνεται αναφορά στη στάση συμπεριφοράς που οφείλει να έχει ώστε να οδηγηθεί σε μία ορθολογικά ηθική αλλά και κερδοφόρα απόφαση, στις αρετές που τον χαρακτηρίζουν, στο επικοινωνιακό πλαίσιο και στην τελική του απόφασή, που μπορεί να είναι λανθασμένη είτε πρόκειται για πρόσληψη λάθος ατόμου είτε για την απόρριψη του σωστού. Τέλος, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις επικοινωνιακές στρατηγικές που οφείλει να υιοθετεί, στο κόμματι της αντίληψης και κυρίως της ενσυναίσθησης.
Για να αναλυθούν όλα τα παραπάνω απαιτείται η διασαφήνιση δύο βασικών όρων, της ηθικής και της επικοινωνίας. Η αναπόσπαστη σχέση τους και η αναγκαιότητα της ύπαρξής τους για την αποτελεσματική λειτουργία των οργανισμών, αναδεικνύουν τον πολυσήμαντο, διαχρονικό και επιβλητικό χαρακτήρα τους . Η ηθική και η επικοινωνία αποτελούν τους θεματοφύλακες της ευημερίας και της διαφύλαξης της ακεραιότητας του εκάστοτε οργανισμού ή φορέα. Η αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού έγκειται στον άνθρωπο χωρίς διακρίσεις ιεραρχίας, ανεξαρτήτως δηλαδή αν αυτός διευθύνει ή αν τον διευθύνουν.