Παρακίνηση, μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. O ρόλος του διευθυντή στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών
Abstract
Η διπλωματική εργασία με τίτλο «Παρακίνηση, μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης των εκπαιδευτικών
στις σχολικές μονάδες. O ρόλος του διευθυντή στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών» έχει ως στόχο να
διερευνήσει σε βάθος χρήσιμες και ποικίλες ερμηνείες αναφορικά με την παρακίνηση των εκπαιδευτικών
στις σχολικές μονάδες, καθώς και την συμβολή και το ρόλο του διευθυντή του σχολείου στην
παρακίνηση αυτών.
Η παρακίνηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητήματα μιας σχολικής μονάδας,
αφού είναι στενά συνδεδεμένη τόσο με την ανθρώπινη συμπεριφορά, όσο και με την απόδοση στο χώρο
εργασίας τους. Αρχικά, αναφέρονται οι ορισμοί παρακίνησης, καθώς η παρακίνηση αποτελεί έναν από
τους σημαντικότερους παράγοντες αποδοτικότητας και είναι δύσκολο να δοθεί ένας και μοναδικός
ορισμός αυτής. Κατόπιν, περιγράφονται οι θεωρίες παρακίνησης, οι οποίες χωρίζονται σε πρώιμες και
σύγχρονες. Οι θεωρίες παρακίνησης ποικίλουν και επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητα της
εργασίας καθώς και στους παράγοντες βελτίωσης αυτής.
Στη συνέχεια, αναφέρονται οι μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης, οι οποίες θα επηρεάσουν θετικά τους
εκπαιδευτικούς και θα τους οδηγήσουν στην ανάπτυξη αποτελεσματικότερων διδακτικών εργαλείων
(Πασιαρδή, 2001), όπως είναι η ενεργή συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων, η καλή επικοινωνία μεταξύ
των εργαζομένων και η ύπαρξη ενός υγιούς και ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος με ευνοϊκές
συνθήκες εργασίας. Επίσης, η επιμόρφωση των παιδαγωγών με εκπαιδευτικά προγράμματα θεωρείται
μείζονος σημασίας, καθώς θα τους ενθαρρύνει να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια
εφαρμόζοντας τις νέες μεθόδους διδασκαλίας με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, που έχουν ως
στόχο τον εκσυγχρονισμό του σχολείου προωθώντας έτσι τις καινοτομίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Στο Β’ μέρος της διπλωματικής εργασίας περιγράφεται ο σπουδαίος ρόλος που διαδραματίζει ο
διευθυντής του σχολείου ο οποίος θα πρέπει να διέπεται από το αίσθημα δικαιοσύνης και ακεραιότητας
αλλά και να αποτελεί την κινητήρια δύναμη παρακίνησης των παιδαγωγών για την ολοκλήρωση του
έργου τους (Τριαντάρη, 2020)...