Διαχείριση Κινδύνων στη Διαδικασία Εκπαίδευσης Προσωπικού Μέσω της Τηλεργασίας
Abstract
H παρούσα Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται το θέμα «Διαχείριση Κινδύνων στη Διαδικασία Εκπαίδευσης Προσωπικού Μέσω της Τηλεργασίας». Βασική επιδίωξη είναι η εξέταση των κινδύνων της τηλεργασίας στη διαδικασία εκπαίδευσης προσωπικού. Για το λόγο αυτό, αρχικά γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση στο ζήτημα των κινδύνων της τηλεργασία, καθώς επίσης και στις ενέργειες που υλοποιούνται σε επίπεδο επιχειρήσεων για τη διαχείριση αυτών, κατά τη διαδικασία εκπαίδευσης του προσωπικού. Μέσα από την εμπειρική έρευνα, παρουσιάζονται τόσο τα πλεονεκτήματα, όσο και τα μειονεκτήματα- κίνδυνοι που προκύπτουν από την εκπαίδευση του προσωπικού μέσω της τηλεργασίας. Επίσης, επιδιώκεται να διαπιστωθεί κατά πόσο το εκπαιδευόμενο προσωπικό γνωρίζει το ζήτημα, τόσο των κινδύνων, όσο και πιθανών τρόπων για την αποφυγή τους. Διερευνάται, σε ποιο βαθμό οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι οι κίνδυνοι τους επηρεάζουν ή μπορούν να τους επηρεάσουν στο μέλλον, καθώς επίσης και σε ποιο βαθμό συμβάλλουν στην μείωση και την αποτροπή της εμφάνισης των κινδύνων κατά την εκπαίδευση τους. Γίνονται εκτενείς προτάσεις, οι οποίες αφορούν το σύνολο των εμπλεκομένων στην τηλεργασία, δηλαδή τόσο το προσωπικό που εκπαιδεύεται, καθώς και το διοικητικό προσωπικό των επιχειρήσεων, να συντονιστούν και να υιοθετήσουν από κοινού ένα προφίλ περισσότερο ευνοϊκό για τη διαδικασία της τηλεργασίας και για τον εργαζόμενο, προκειμένου η τηλεργασία μην επιβαρύνει καμία από τις δύο πλευρές. Παράλληλα, επιδίωξη αποτελεί η αποτροπή και δράση έναντι των κινδύνων στη διαδικασία εκπαίδευσης του προσωπικού μέσω της διαδικασίας της τηλεργασίας. Τέλος, αναλύονται οι στρατηγικές-δράσεις προσαρμογής στην εκπαίδευση της τηλεργασίας, ενώ παρουσιάζει και ορισμένες προτάσεις αναφορικά με την ενίσχυση και την εύρυθμη λειτουργία του φαινομένου της τηλεργασίας, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους εργαζομένους.