Η αποτελεσματικότητα των ομάδων στις πολυεθνικές εταιρίες. Μελέτη περίπτωσης: SUPER MARKET “LIDL”
Abstract
Δεδομένου πως στην εποχή μας η εξέλιξη και δημιουργία των πολυεθνικών εταιριών έχει αυξητική τάση, με αποτέλεσμα να υπάρχει και έντονη ανταγωνιστικότητα μεταξύ των επιχειρήσεων και των οργανισμών μεγάλης και μικρής εμβέλειας, η ανάγκη για ύπαρξη μίας αποτελεσματική ομάδας αποτελεί ύψιστης σημασία. Στην παρούσα έρευνα θα εξετάσουμε με ποιον τρόπο μία ομάδα μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της επιχείρησης και πως μπορεί αυτή η ομάδα να θεωρηθεί αποτελεσματική. Θα δούμε αναλυτικά με ποιον τρόπο η σωστή και υγιής επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει τον κάθε εργαζόμενο να δουλέψει μεθοδικά και παραγωγικά, πως μπορούν οι εργασιακές σχέσεις, τόσο μεταξύ των εργαζομένων όσο και με τον διευθυντή τους να δώσουν τον έναυσμα για την καλύτερη δυνατή απόδοση μέσα στην εργασία και κατά πόσο ένας προϊστάμενος μπορεί να συμβάλει στην καλή και ομαλή λειτουργία της επιχείρησής. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης αυτής της διατριβής, διεξήχθη στα καταστήματα της αλυσίδας τροφίμων των Super Market “LIDL HELLAS” με την μορφή ερωτηματολογίων. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη σχέση του τρόπου λειτουργίας των καταστημάτων της εταιρίας με την εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων, λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες φύλο και την ιεραρχική θέση που κατέχουν. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 63 εργαζόμενοι από συνολικά 5 καταστήματα της εταιρίας, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το κατά πόσο ικανοποιημένοι είναι από την ίδια την εταιρία αλλά και από την διοικητική ομάδα τους. Επίσης τους δόθηκε η ευκαιρία να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν το ηγετικό στυλ που κυριαρχεί στον εργασιακό τους χώρο αλλά και γενικότερα οι εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν στο εκάστοτε κατάστημα...