Η Στρατηγική Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα κατά την οικονομική ύφεση του covid-19
Abstract
Το παρόν έγγραφο αποτελεί την διπλωματική εργασία με τίτλο: "Η στρατηγική Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού στον ξενοδοχειακό τομέα κατά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης του ιού covid-19 ". Για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα εκατό είκοσι επιχειρήσεων του ξενοδοχειακού κλάδου μέσα στο δυσμενές κλίμα της παγκόσμιας αυτής κρίσης.
Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε η παρούσα εργασία είναι ο ρόλος της διοίκησης του ανθρωπίνου δυναμικού στην ανάπτυξη μιας βιώσιμης ανταγωνιστικής στρατηγικής, όταν πρόκειται για περιόδους οικονομικής ύφεσης. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, η οποία ήταν βασισμένη στη βιβλιογραφική μελέτη, απαντήθηκαν ερωτήματα σχετικά με τις μεθόδους που γίνονται στη στρατολόγηση ανθρωπίνου δυναμικού. Πρώτο στάδιο της επιλογής προσωπικού, τις απόψεις που κυριαρχούν στους τρόπους των υπεύθυνων στελεχών για τη στρατηγική ανθρώπινου κεφαλαίου και τη διαδικασία προσέλκυσης προσωπικού. Επιπλέον, να αξιολογήσει τον βαθμό επιρροής των οικονομικών συνθηκών, καθώς και τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικό, εν μέσω μία δύσκολης περιόδου.
Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιαστεί ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινων πόρων του ξενοδοχειακού κλάδου την περίοδο της οικονομικής κρίσης του κορωνοϊού και να αποδείξει την ανάπτυξη της σε μια ανταγωνιστική στρατηγική. Η ερευνητική προσέγγιση στοχεύει να εκπληρώσει την θεωρητική σκοπιά και να αποκαλύψει τις διαδικασίες που περιλαμβάνονται στη στρατολόγηση και επιλογή προσωπικού. Καταλήγοντας, να αποδείξει την επιλογή κατάλληλου προσωπικού ως πλεονέκτημα ανταγωνισμού την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, ώστε να αναδείξει την διατήρηση βιώσιμης ανάπτυξης. Καθώς επίσης, να αναδείξει ποιο θεωρούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σε τι βαθμό το ρόλο επιλογή κατάλληλου ανθρωπίνου κεφαλαίου στη διατήρηση αυτής της στρατηγικής.