Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας υγείας. Ο ρόλος της πανδημίας covid_19 στην ψηφιακή μετάβαση τους
Abstract
Η πανδημία του κορονοϊού, η οποία ταλαιπωρεί ολόκληρο τον κόσμο εδώ και τρία περίπου χρόνια, άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στη ζωή των ανθρώπων. Εμφανίστηκαν νέες ανάγκες, οι οποίες έπρεπε να καλυφθούν άμεσα. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών σχετιζόταν με την υγεία του πληθυσμού. Οι επιπτώσεις που είχε ο συγκεκριμένος ιός σε αυτόν τον τομέα ήταν πολύ σημαντικές. Ένα μεγάλο ποσοστό των ατόμων νόσησαν σοβαρά και χρειάστηκαν άμεσα την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υγείας για να μπορέσουν να αναρρώσουν. Αυτό οδήγησε στο να έρθουν στην επιφάνεια όλες οι αδυναμίες που αντιμετώπιζε το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Ελλάδας, οι οποίες έπρεπε ταχύτατα να βελτιωθούν. Αυτό ακριβώς χρειάστηκε να κάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Φυσικά και πριν την έναρξη της πανδημίας είχαν γίνει προσπάθειες να εκσυγχρονιστεί στο συγκεκριμένο πλαίσιο στην Ελλάδα, η πανδημία όμως λειτούργησε ως καταλύτης, με αποτέλεσμα όλες οι διαδικασίες να επισπευθούν, για να γίνει δυνατή η όσο το δυνατόν καλύτερη αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης. Αυτό σημαίνει ότι η ψηφιοποίηση επεκτάθηκε σε μεγάλο βαθμό και έτσι οι ασθενείς και το υγειονομικό προσωπικό μπορούσαν άμεσα και πολύ γρήγορα να έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται. Αρωγοί σε όλη αυτή την προσπάθεια ήταν ο ΕΟΔΥ, ο ΕΟΠΠΥ, διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες σχετικά με τα στοιχεία που προέρχονται από τις νοσηλείες των ασθενών, η άυλη συνταγογράφηση και το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των εμβολιασμών σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτό ακριβώς είναι το αντικείμενο της συγκεκριμένης διπλωματικής διατριβής. Στόχος είναι να παρουσιαστούν αναλυτικά όλες αυτές οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κυρίως να αναδειχθεί το πως ο κορονοϊός συντέλεσε στην τάχυτη ψηφιακή ωρίμανση του Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα της υγείας στην Ελλάδα. Είναι γεγονός, όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες βελτιώθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα να καλυφθούν ως ένα βαθμό οι μεγάλες ανάγκες του πληθυσμού της χώρας. Άλλωστε χαρακτηριστική είναι και η αύξηση της προσβασιμότητας των ατόμων σε αυτές, καθώς και η μεγάλη προσπάθεια που έγινε να απλοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο, για να διευκολυνθούν οι πολίτες στην αναζήτηση των υπηρεσιών που αναζητούν.