Παρακίνηση και ικανοποίηση των διοικητικών υπαλλήλων ως παράγοντες ποιότητας και αποδοτικότητας του οργανισμού. Μελέτη περίπτωσης: Δήμος Λαρισαίων
Abstract
Σκοπός: Διερεύνηση της παρακίνησης και της ικανοποίησης των διοικητικών υπαλλήλων ως παράγοντες ποιότητας και αποδοτικότητας σε ένα δημόσιο Οργανισμό με εστίαση στον Δήμο Λαρισαίων.
Μεθοδολογία: Η εργασία περιελάμβανε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε με χρήση ενός εξαιρετικά αξιόπιστου ερωτηματολογίου (δείκτης Cronbach’s a 0,952) σε δείγμα 143 διοικητικών υπαλλήλων του Δήμου Λαρισαίων (18,2% άνδρες, 81,8% γυναίκες), μέσης ηλικίας τα 49,23 ± 5,975 έτη και μέσης διάρκειας προϋπηρεσίας τα 16,76 (± 7,158) έτη. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα S.P.S.S. 21.0.
Αποτελέσματα: Τα ευρήματα της έρευνας απέδωσαν μέτριο επίπεδο παρακίνησης των διοικητικών υπαλλήλων (32,9%, Mean 2,692, SD 1,194) και ως κύρια εργαλεία παρακίνησης αναδείχθηκαν η δυνατότητα συμμετοχής σε σεμινάρια επιμόρφωσης (45,5%, Mean 3,203, SD 1,276), η εμπιστοσύνη στην ανώτερη διοίκηση του Δήμου (28%, Mean 2,692, SD 1,170) και η καθοδήγηση και παροχή βοήθειας στο διοικητικό έργο (28%, Mean 2,594, SD 1,296). Αναφορικά με την ικανοποίηση οι διοικητικοί υπάλληλοι του Δήμου βιώνουν υψηλό επίπεδο ικανοποίησης (46,8%, Mean 3,286, SD 1,052) και ειδικότερα είναι ικανοποιημένοι σε μεγάλο βαθμό από το παραγόμενο διοικητικό τους έργο (61,6%, Mean 3,587, SD 1,083), τις σχέσεις με τους προϊσταμένους (67,9%, Mean 3,79, SD 1,112), τις σχέσεις με τους συναδέλφους (76,3%, Mean 4,056, SD 0,886) και σε χαμηλό βαθμό από τις συνθήκες εργασίας (32,2%, Mean 3,028, SD 1,138) και τις οικονομικές τους απολαβές (12,6%, Mean 2,455, SD 1,073). Κυριότερα εργαλεία ικανοποίησης από την εργασία αναδείχθηκαν η καλή επικοινωνία (69,3%, Mean 3,958, SD 0,830), η συνεργασία και ομαδικότητα με τους συναδέλφους (66,5%, Mean 3,86, SD 1,011) και η καλή επικοινωνία με τους προϊσταμένους (61,6%, Mean 3,685, SD 1,286)...