Η κλιματική αλλαγή στο νηπιαγωγείο: απόψεις νηπίων, αντιλήψεις και εκπαιδευτικός σχεδιασμός.
Abstract
Ζούμε σε μια εποχή όπου η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι αισθητή
και, ίσως το πιο σημαντικό, απειλούν την υγεία και την ποιότητα ζωής μας.
Σήμερα, τα περιβαλλοντικά ζητήματα έχουν γίνει παγκόσμιο ζήτημα και
είναι σαφές ότι οι βιομηχανικές δραστηριότητες των Ηνωμένων Πολιτειών
έχουν επηρεάσει το κλίμα της Ινδίας. Αναγνωρίζεται επίσης ότι τα
περιβαλλοντικά προβλήματα δεν μπορούν να επιλυθούν μόνο με
τεχνολογικά μέσα. Πολύπλοκα οικονομικά και κοινωνικά φαινόμενα είναι
οι βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
Το περιβάλλον και η προστασία του έχουν γίνει ένα από τα πιο καυτά
θέματα συζήτησης, τουλάχιστον σε ευημερούσες κοινωνίες σε
ανεπτυγμένες χώρες όπως η Ελλάδα. Το σίγουρο είναι ότι το μέγεθος των
επιπτώσεων της περιβαλλοντικής υποβάθμισης επηρεάζει και θα
επηρεάσει την καθημερινότητά μας στο μέλλον. Η μεγάλη πρόκληση που
αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα είναι να διατηρήσει μια αποδεκτή ποιότητα
ζωής προστατεύοντας παράλληλα τα φυσικά συστήματα που μας
παρέχουν τους πόρους για να διατηρήσουμε τη ζωή στη Γη. Τα
περιβαλλοντικά προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της
καλλιέργειας σεβασμού του περιβάλλοντος στα παιδιά από μικρή κι όλας
ηλικία. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση έχει ως στόχο για να κατανοήσουν
τα παιδιά τη σύνδεση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον και την
κοινωνία, να ευαισθητοποιηθούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και
να δραστηριοποιηθούν μέσω ειδικών προγραμμάτων, προκειμένου να
συμμετέχουν στη γενική προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Μέσα από τις
οργανωμένες περιβαλλοντικές δραστηριότητες τα παιδιά θα κατανοήσουν
το περιβάλλον στην ολότητά του, θα ευαισθητοποιηθούν στα
περιβαλλοντικά ζητήματα, θα αποκτήσουν γνώσεις για το περιβάλλον
όπως τις λειτουργίες του και τα προβλήματά του, θα αποκτήσουν
δεξιότητες και ικανότητες για τη μελέτη και την αντιμετώπιση των
περιβαλλοντικών προβλημάτων αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής
θα αναπτύξουν ένα περιβαλλοντικό ήθος μέσα από την αλλαγή
συμπεριφορών, στάσεων και συνηθειών και τέλος θα αναπτύξει τη
διάθεση για ενεργό συμμετοχή στην προστασία και τη βελτίωση του
περιβάλλοντος
_________________________________________________________________________________
We live in a time when environmental degradation is noticeable and,
perhaps more importantly, threatening our health and quality of life.
Today, environmental issues have become a global issue and the industrial
activities of the United States have affected India's climate. It is also
recognised that environmental problems cannot be solved by technological
means alone. Complex economic and social phenomena are the root causes
of environmental pollution problems.
The environment and its protection have become one of the hottest topics
of discussion, at least in prosperous societies in developed countries like
Greece. What is certain is that the magnitude of the impact of
environmental degradation is affecting and will affect our daily lives in the
future. The great challenge facing humanity is to maintain an acceptable
quality of life while protecting the natural systems that provide us with the
resources to sustain life on Earth. Environmental problems can be
addressed by fostering respect for the environment in children from an
early age. Environmental education aims to help children understand the
connection between man and the natural environment and society, to
become aware of environmental problems and to become active through
specific programmes in order to participate in the general effort to tackle
them. Through organised environmental activities, children will
understand the environment in its entirety, become aware of environmental
issues, acquire knowledge about the environment such as its functions and
problems, acquire skills and abilities to study and address environmental
problems and improve the quality of life, develop an environmental ethos
through behavioural change, attitudes and habits and finally develop a
willingness to actively participate in protecting and improving the
environment.