Διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας. μελέτη περίπτωσης: Συνοριακά Τελωνεία.
Abstract
Οι συγκρούσεις είναι μία αναπόφευκτη κατάσταση για κάθε οργανισμό, ενώ οι ίδιες παρατηρούνται τόσο μεταξύ ατόμων όσο και μεταξύ ομάδων. Μπορούν να εκδηλωθούν με διάφορες μορφές και οι επιδράσεις τους άλλες φορές χαρακτηρίζονται ως θετικές και άλλες ως αρνητικές. Καθοριστικός παράγοντας για να επιτευχθούν οι γενικότεροι στόχοι που θέτει ένας οργανισμός, μέσα στους οποίους ανήκουν και τα τελωνεία, είναι ο αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης των συγκρούσεων. Η συγκεκριμένη διπλωματική διατριβή εστιάζει στη διερεύνηση των απόψεων των εργαζομένων των τελωνείων σχετικά με τις συγκρούσεις και με τον τρόπο. με τον οποίο τις διαχειρίζονται. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση και το ερευνητικό εργαλείο του ερωτηματολογίου. Με βάση τα αποτελέσματα φάνηκε ότι υπάρχουν συγκρούσεις στα τελωνεία, οι περισσότερες όμως παρατηρούνται ανάμεσα στους εργαζόμενους και στον προϊστάμενό τους. Επιπλέον οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο και με το μορφωτικό επίπεδο των συμμετεχόντων.