Οι συγκρούσεις στις Δημόσιες Υπηρεσίες. Μελέτη περίπτωσης το Τελωνείο Νίκης
Abstract
Αναμφισβήτητα οι συγκρούσεις αποτελούν αναπόφευκτο φαινόμενο στην σύγχρονη
ζωή, οι οποίες οφείλονται κυρίως στην έντονη ανταγωνιστικότητα. Ωστόσο, μπορεί να
αποτελέσουν πρόκληση για τις οικονομικές οντότητες και τους οργανισμούς, όχι μόνο
σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο ομάδας ατόμων. Οι συγκρούσεις που μπορεί
να παρουσιαστούν σε ένα περιβάλλον εργασίας, δύναται να λάβουν λάβει διάφορες
μορφές. Έτσι, μπορεί να προσδώσουν αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, αλλά
μπορεί να και έχουν αρνητικές επιπτώσεις, όχι μόνο για τον ίδιο τον οργανισμό όπως
στασιμότητα και παρακμή, αλλά μπορεί να επηρεάσει και την ψυχική υγεία των
εργαζομένων οι συνεχείς εργασιακές διαμάχες. Γι’ αυτό και απαιτείται η διαχείριση
τους να πραγματοποιηθεί με εποικοδομητικό τρόπο, διότι αποτελεί ίσως και τον
καθοριστικότερο παράγοντα που επιδρά καταλυτικά, για την επίτευξη των στόχων της
οντότητας.
Γι’ αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη οι ηγέτες του οργανισμού να τις αγκαλιάσουν αντί
να τις αποφύγουν. Άλλωστε, υπάρχουν πολλές στρατηγικές αντιμετώπισης των
συγκρούσεων στους χώρους εργασίας, όπως είναι η συνεργασία, ο συμβιβασμός, η
εξομάλυνση, η επιβολή και η αποφυγή, οποιαδήποτε άλλη στρατηγική η οποία
επιδιώκει τη μη αντιμετώπιση των συγκρούσεων, θεωρείται ότι είναι ακατάλληλη ,
διότι κινδυνεύει η εύρυθμη λειτουργία της οντότητας.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η καταγραφή απόψεων των εργαζομένων του
Τελωνείου Νίκης, και πως αντιλαμβάνονται την έννοια της σύγκρουσης αλλά και τους
τρόπους με τους οποίους επιλέγουν να τις διαχειρίζονται σε σχέση με τους
συναδέλφους τους. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, γίνεται μελέτη του βαθμού
της επίδρασης δημογραφικών, επαγγελματικών και άλλων παραγόντων που επηρεάζουν
το υπό εξέταση ζήτημα.