Πολυμέσα και εκπαίδευση. Δημιουργία εκπαιδευτικής ιστοσελίδας για την υποστήριξη του προγράμματος σπουδών στην τουριστική εκπαίδευση.
Abstract
Η εκπαιδευτική διαδικασία, στη σύγχρονη κοινωνία, προϋποθέτει την εφαρμογή της
διαφοροποιημένης διδασκαλίας με βιωματική και διερευνητική μάθηση και
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της
Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) σε όλο το φάσμα των μαθησιακών περιοχών. Συγκεκριμένα τα
πολυμέσα, αποτελούν αδιαμφισβήτητα πλέον, απαραίτητο παράγοντα για τη βελτίωση
της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη χρήση πλούσιου απεικονιστικού υλικού σε ένα
διευρυμένο περιβάλλον μάθησης προκειμένου να επιτευχθεί μια νέα δυναμική προς
την κατεύθυνση θεμελιωδών και ποιοτικών αλλαγών στην εκπαιδευτική κοινότητα. Τα
πολυμέσα αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στην εκπαίδευση και τις μορφές
εκπαίδευσης από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως την επαγγελματική εκπαίδευση.
Η παρούσα έρευνα αφορά την εφαρμογή των τεχνολογιών των πολυμέσων στην
τουριστική εκπαίδευση ως μέσο ενίσχυσης της εκμάθησης νέων θεμάτων και της
επανάληψης των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί. Η χρήση των πολυμέσων στη
σύγχρονη τουριστική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει στη διευκόλυνση της
επικοινωνίας, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και
των εκπαιδευομένων.
Με γνώμονα την παροχή σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευομένους ενός διδακτικού
εργαλείου σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της διδακτικής διαδικασίας, κρίθηκε σκόπιμη
η δημιουργία και παρουσίαση μιας διαδικτυακής πύλης με τη μορφή εκπαιδευτικής
ιστοσελίδας με ευρεία χρήση πολυμέσων όπως εικόνες, κείμενο, βίντεο και δια
δραστικές ασκήσεις. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της ως βοηθητικό
μέσο για την ενίσχυση της μάθησης τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών όσο και σε
επίπεδο εκπαιδευομένων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν ότι η χρήση μιας εκπαιδευτικής
ιστοσελίδας στην τουριστική εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό
διδακτικό εργαλείο, να οδηγήσει σε βελτιωμένη μάθηση και να ενισχύσει την ανάπτυξη
των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων.
_________________________________________________________________________
The educational process, in modern society, presupposes the application of
differentiated teaching with experiential and exploratory learning and cooperative
teaching utilizing Information and Communication Technologies (ICT) in the entire
range of learning areas. Specifically, multimedia is now indisputably a necessary factor
for improving the educational process with the use of rich visual material in an
expanded learning environment in order to achieve a new dynamic towards
fundamental and qualitative changes in the educational community. Multimedia is an
important tool in education and forms of education from primary education to
vocational education.
This research concerns the application of multimedia technologies in tourism education
as a mean of enhancing the learning of new subjects and the repetition of acquired
knowledge. The use of multimedia in modern tourism education can help facilitate
communication, interaction and collaboration between teachers and learners.
With a view to providing teachers and students with a teaching tool according to the
new standards of the teaching process, it was considered appropriate to create and
present an online portal in the form of an educational website with extensive use of
multimedia such as images, text, video and interactive exercises. At the same time, its
evaluation was carried out as an auxiliary means to enhance learning both at the level
of teachers and at the level of trainees.
The results of the research show that the use of an educational website in tourism
education can be an effective teaching tool, lead to improved learning and enhance the
development of learners' knowledge and skills.