Πράσινη επιχειρηματικότητα, υιοθέτηση πράσινων πρακτικών στον τουριστικό κλάδο.
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την πράσινη επιχειρηματικότητα και την υιοθέτηση πράσινων πρακτικών στον τουριστικό κλάδο. Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με την μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Πιο συγκεκριμένα έγινε αναζήτηση της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων google scholar και science direct. Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν : πράσινη επιχειρηματικότητα, πράσινες τεχνικές, τουριστικός κλάδος και βιώσιμη ανάπτυξη. Από τις μελέτες που προέκυψαν αποκλείστηκαν αυτές που ήταν πριν το 2005.
Από την παρούσα μελέτη προέκυψε ότι η ισχυρή πράσινη εικόνα μίας εταιρείας συνδέεται με την πράσινη καινοτομία στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν μια ουσιαστική θετική συσχέτιση μεταξύ της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της πράσινης καινοτομίας. Αυτό δείχνει ότι η προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας μπορεί να οδηγήσει σε πράσινη καινοτομία στον κλάδο των ταξιδιών και του τουρισμού. Αντίθετα, συχνά στην βιβλιογραφία παρατηρείται μια ασήμαντη θετική συσχέτιση μεταξύ της πράσινης επωνυμίας και των πράσινων πρακτικών. Αυτό υποδηλώνει ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της πράσινης επωνυμίας και των πράσινων δραστηριοτήτων στις βιομηχανίες ταξιδιών και φιλοξενίας. Τα αποτελέσματα της υπάρχουσας βιβλιογραφίας δεν μπόρεσαν ξεκάθαρα να αξιολογήσουν τη συσχέτιση μεταξύ της πράσινης τιμής (green price) και της πράσινης καινοτομίας. Συνολικά, τα αποτελέσματα ρίχνουν φως στις σχέσεις μεταξύ της πράσινης επωνυμίας, της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της πράσινης καινοτομίας στη βιομηχανία του τουρισμού και της φιλοξενίας.