Διαδικτυακά καταστήματα πώλησης επωνύμων προϊόντων πολυτελείας: παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά καταναλωτή
Abstract
Η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει στην αποτύπωση του τρόπου με τον οποίο οι παράγοντες της εμπειρίας καταναλωτή σε online καταστήματα μόδας πολυτελείας, όπως Farfetch, Net-a-Porter, Luisaviaroma κ.α., επηρεάζουν τη συμπεριφορά καταναλωτή σε αυτά. Από την έρευνα προκύπτουν τρεις βασικές και αλληλένδετες ομάδες παραγόντων που επηρεάζουν η μία την άλλη. Αυτές είναι: 1. Οι ενέργειες προβολής που πραγματοποιούν τα καταστήματα, 2. Τα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας τους και 3. Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους. Οι ομάδες αυτές επιδρούν αμφίδρομα η μία στην άλλη, αποδεικνύοντας τη σημαντικότητα του σωστού συντονισμού αυτών των παραγόντων ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη ευχαρίστηση του καταναλωτή. Επιπλέον, επιβεβαιώνονται σημαντικές σχέσεις ανάμεσα στο εισόδημα και το μέσο ποσό δαπάνης του καταναλωτή, καθώς και τη συχνότητα πραγματοποίησης αγορών. Παρατηρείται, εξίσου, μία προτίμηση για αποκλειστικότητες ανάμεσα στους καταναλωτές που πραγματοποιούν συχνότερα αγορές και μία προτίμηση για προϊόντα από ανερχόμενους σχεδιαστές ανάμεσα στους καταναλωτές που διαθέτουν περισσότερα χρήματα ανά αγορά. Τέλος, αποδείχτηκε η σχέση ανάμεσα στις ενέργειες προβολής των καταστημάτων και τη πιθανότητα πραγματοποίησης παρορμητικής αγοράς από τους καταναλωτές. This study aims to capture how factors affecting consumer experience in online designer fashion retailers, such as Farfetch, Net-a-Porter, Luisaviaroma, etc., influence consumer behavior within them. The study reveals three primary and interrelated groups of factors that affect each other. These are: 1. The promotional actions carried out by the retailers, 2. The characteristics of their websites, and 3. The characteristics of their products. These groups mutually influence each other, highlighting the importance of coordinating these factors correctly to achieve maximum consumer satisfaction. Furthermore, significant relationships are confirmed between income and the average amount spent by consumers per purchase, as well as purchase frequency. Additionally, there is a preference for exclusive products among consumers who make purchases more frequently and a preference for products from emerging designers among consumers who tend to spend a higher amount per purchase. Finally, the relationship between the retailers’ promotion activities and the likelihood of making an impulsive purchase by consumers is established.