Η έννοια της χρήσης του κρατούμενου στην πρόσθεση και την αφαίρεση με τη χρήση του κινέζικου άβακα σε εφαρμογή android.
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει αν οι µαθητές/τριες της B΄τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου γνωρίζουν την έννοια του κρατουμένου στην πρόσθεση και αφαίρεση στο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης. Επίσης,επιδιώκεται η διαπίστωσηκατά πόσο είναι δυνατόν να συμβάλει ο κινέζικος άβακαςσε ηλεκτρονική έκδοση, ο οποίος ως χειραπτικό υλικό προέρχεται από την ιστορία των μαθηματικών, µπορείνα αυξήσει τις ικανότητες των μαθητών στις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε µια διδακτική παρέμβαση με βάση τον κινέζικο άβακα. Επιπλέον, σε αυτή ενσωματώθηκαν και στοιχεία της ιστορίας των μαθηματικών. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε σε 5 µαθητές/τριες καιαξιολογήθηκε θετικά ως προς τη συνεισφορά του κινέζικου άβακα στην επίτευξη των στόχων της έρευνας.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________ The present study aims to investigate whether the students of the 2ndgrade of a primary school know the concept of the carry digit in addition and subtraction in the decimal numbering system. It also seeks to find out whether the Chinese abacus in electronic version, which as a manipulative material derived from the history of mathematics, can contribute to increase students' abilities in addition and subtraction operations.In this context, a teaching intervention based on the Chinese abacus was designed. In addition, elements of the history of mathematics were incorporated into it. The intervention was implemented with 5 students and was positively evaluated in terms of the contribution of the Chinese abacus to the achievement of the research objectives.