Η επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος στην εξέλιξη ατόμων με σύνδρομο Down. Μελέτη περίπτωσης
Abstract
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην περίπτωση ενός κοριτσιού με σύνδρομο Down ηλικίας 8 ετών, το οποίο φοίτησε σε γενικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για περίπου 2 έτη και λίγο πριν το τέλος της δεύτερης χρονιάς μετέβη στο ειδικό δημοτικό σχολείο του Νομού. Οι δεξιότητες που γίνονται αντικείμενο έρευνας στη συγκεκριμένη εργασία είναι αυτές της αυτοεξυπηρέτησης και της αυτοφροντίδας.
Το σύνδρομο Down είναι μια γενετική διαταραχή που προκαλείται από την παρουσία επιπλέον αντιγράφου του χρωμοσώματος 21. Άτομα με σύνδρομο Down συνήθως αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στη γνωστική και σωματική ανάπτυξη, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητά τους να αποκτήσουν και να εφαρμόσουν γνώσεις σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της αυτοεξυπηρέτησης, της αυτοφροντίδας.
Αυτή η μελέτη αποσκοπεί στην αξιολόγηση των γνώσεων ενός κοριτσιού, 8 ετών, με σύνδρομο Down στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης και στην εξεύρεση επιδράσεων στον τομέα αυτόν από διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα (γενικό- ειδικό). Παράλληλα, επίκεντρο του ενδιαφέροντος αποτελούν οι δράσεις, τα λειτουργικά προγράμματα που ακολουθήθηκαν στα δύο περιβάλλοντα προκειμένου να ενισχυθεί η αυτοεξυπηρέτηση του κοριτσιού.
________________________________________________________________________________________________________________ This paper focuses on the case of a girl with Down syndrome aged 8, who attended a general primary school for about 2 years and shortly before the end of the second year she moved to the special primary school of the prefecture. The skill investigated in this paper are those of self- service and self-care.
Down syndrome is a genetic disorder caused by the presence of an extra copy of chromosome 21. People with Down syndrome usually experience delays in cognitive and physical development, which can affect their ability to acquire and apply knowledge a number of areas, including of self- service, self-care.
This study aims to evaluate the knowledge of an 8-year-old with Down syndrome in the area of self-care and to find effects in this area from different schools’ environments (general- special). At the same time, the focus of interest is on the actions, the functional programs that were followed in the two environments in order to strengthen the girl’s self-care.