Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
View/ Open
Date
2024-01Author
Κλημεντίδου, Σταυρούλα
Klimentidou, Stavroula
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις δέκα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η έρευνα απαντά σε τέσσερα κύρια ερωτήματα: πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν τις εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης, ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την αξιολογική διαδικασία για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ποιες προτάσεις καταθέτουν για τη βελτίωση της αξιολόγησης. Χρησιμοποιώντας ποιοτική έρευνα και την ημιδομημένη συνέντευξη ως εργαλείο, η έρευνα αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι η εναλλακτική αξιολόγηση στην ειδική αγωγή είναι αναγκαία για την κατανόηση των αναγκών και των ικανοτήτων των μαθητών και τον σχεδιασμό του ΕΠΕ του μαθητή. Η πιο συχνή τεχνική είναι η παρατήρηση με καταγραφή των δεδομένων, ενώ οι κύριες προκλήσεις περιλαμβάνουν τη δυσκολία εξατομίκευσης, τον μεγάλο αριθμό μαθητών στην τάξη και τον περιορισμένο χρόνο των εκπαιδευτικών. Αναφέρονται τα οφέλη στη συναισθηματική βελτίωση των μαθητών και στην αλλαγή στάσης απέναντι στην αξιολόγηση. Η χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως φωτογραφίες και βίντεο αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών και προσφέρει ευκολία στην αποθήκευση δεδομένων αν και γίνεται με δυσκολία λόγω ελλείψεων τεχνολογικού εξοπλισμού. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί προτείνουν την αλλαγή νοοτροπίας αναφορικά με την αξιολόγηση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και γονέων για την αποτελεσματική εφαρμογή και ενσωμάτωση των εναλλακτικών τεχνικών στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική. __________________________________________________________________________
This thesis examines the perceptions of ten primary education teachers regarding the use of alternative assessment techniques in Special Education. The research addresses four main questions: how educators perceive and apply alternative assessment techniques, the challenges they face, how technology can improve the assessment process for students with special educational needs and what suggestions they offer for improving assessment. Utilizing qualitative research and semi-structured interviews as a tool, the study highlights significant aspects of educational assessment in Special Education. The findings reveal that alternative assessment in special education is essential for understanding the needs and abilities of students and for designing their Individual Education Plan (IEP). The most common technique is observation with data recording, while the main challenges include difficulty in individualization, the large number of students in the class, and the limited time of educators. Benefits in emotional improvement of students and changes in attitude towards assessment are noted. The use of digital tools such as photos and videos increases student interest and offers convenience in data storage, although it is done with difficulty due to lack of technological equipment. Finally, educators suggest a change in mindset regarding assessment, training of teachers in alternative assessment techniques, and collaboration of teachers, special educational staff, and parents for the effective implementation and integration of alternative techniques in daily educational practice.