Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στον εργασιακό χώρο : η περίπτωση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης
Abstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε το ζήτημα της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στον εργασιακό χώρο μέσω αναφορών σχετικά με το πεδίο της επικοινωνίας σε ένα περιβάλλον εργασίας, των συγκρούσεων εντός αυτού, καθώς επίσης και του ρόλου που διαδραματίζει η ηγεσία και ο ηγέτης σε ένα εργασιακό περιβάλλον.
Σαν μελέτη περίπτωσης στην εν λόγω διπλωματική εργασία μελετήθηκε η περίπτωση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, χώρος εργασίας της γράφουσας την παρούσα διπλωματική εργασία, για το οποίο σε ό,τι αφορά το μοντέλο επικοινωνίας που εφαρμόζεται στην προκειμένη περίπτωση, αυτό δεν είναι άλλο από το μοντέλο του Wilbur Schramm, σύμφωνα με το οποίο η επικοινωνία είναι διάδραση, πομπός και δέκτης δρουν παράλληλα σαν αποκωδικοποιητές, ερμηνευτές, μετασχηματιστές και αποδέκτες σημάτων, ενώ ο αποστολέας από την πλευρά του παρέχει το μήνυμα σε έναν δέκτη και με ανατροφοδότηση (feedback) επιστρέφεται από τον δέκτη στον αποστολέα
Σε ό,τι αφορά δε τη μορφή επικοινωνίας που εμφανίζεται ιδιαίτερα στο εν λόγω φορέα, αυτή είναι η λεκτική επικοινωνία, η πραγματοποίηση της οποίας συντελείται μεταξύ όλων των άμεσα εμπλεκόμενων, όπως είναι οι υπάλληλοι και οι προϊστάμενοι, οι δικαστές, οι δικηγόροι και οι πολίτες.
Τέλος, αναφορικά με το πεδίο της διαχείρισης των συγκρούσεων, είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση από όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους στον εν λόγω φορέα στο εργαλείο της διαπραγμάτευσης – διαμεσολάβησης, το οποίο είναι αναγκαίο να εφαρμοστεί στην αντιμετώπιση νοσηρών συγκρούσεων εντός του Πρωτοδικείου, έτσι ώστε να επιλυθούν με το βέλτιστο και πιο άμεσο δυνατό τρόπο.