Η Μεγάλη Ιδέα ως ιστορική έννοια και η εφαρμογή της στο χώρο των επιχειρήσεων. Η περίπτωση των Super Markets ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε.
Abstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος στη Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, επικοινωνίας και ηγεσίας,υπήρξε η προσπάθεια εύρεσης σχέσης ανάμεσα στις έννοιες ιστορία και επιχειρήσεις.
Αναλυτικότερα, επιχειρήθηκε να εντοπιστεί η εφαρμογή της Μεγάλης Ιδέας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και ειδικότερα στην εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε, που αποτέλεσε και την μελέτη περίπτωσης.
Στο θεωρητικό μέρος της παρούσας εργασίας έγινε προσπάθεια να αποσαφηνιστούν ορισμένες έννοιες, όπως η έννοια της μεγάλης ιδέες και της ηγεσίας. Έπειτα έγινε αναφορά στην διαδικασία λήψης αποφάσεων καθώς και στον ρόλο που διαδραματίζει ο manager σε αυτήν.
Στο κεφάλαια 4 και 5 επισημαίνεται η σχέση ιστορίας και επιχειρήσεων καθώς και εφαρμογή της έννοιας της μεγάλης ιδέας στον χώρο του επιχειρείν εν γένει ενώ στο επόμενο κεφάλαιο, από το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξεκινάει το πρακτικό μέρος εργασίας, γίνεται μελέτη στον κλάδο που μας απασχόλησε -λιανικό εμπόριο- μέσω του μοντέλου των 5 δυνάμεων του Porter και της ανάλυσης SWOT.
Τέλος το 7ο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας ασχολείται συγκεκριμένα με την εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε και την εφαρμογή της μεγάλης ιδέας στην εταιρεία. Ακολουθούν τα αποτελέσματα της έρευνες -συνέντευξη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια της συνέντευξης ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κύριος Ιωάννης Μασούτης ρωτήθηκε για την αποφαση σχετικά με την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας του στην Νότιο Ελλάδα κατά το 2018. Έγινε αναφορά στην διαδικασία υλοποίησης και στα εμπόδια που πιθανόν συνάντησε καθώς και στους τρόπους αντιμετώπισης αυτών.
Τέλος, ακολουθούν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε τόσο απο την μελέτη των πρωτογενών στοιχείων όσο και απο την μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας.