Η επίδραση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην συμπεριφορά του καταναλωτή στον τουριστικό κλάδο
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία άπτεται του θέματος της Εταιρικής Κοινωνικής
Ευθύνης (ΕΚΕ) και της εφαρμογής αυτής στον τομέα του τουριστικού κλάδου.
Μετά από μία πολύπλευρη βιβλιογραφική ανασκόπηση, βρέθηκε ότι το επίπεδο των
δράσεων ΕΚΕ των ξενοδοχείων και άλλων επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου
επηρεάζει σημαντικά τις προτιμήσεις των πιθανών καταναλωτών.
Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα σχετίστηκαν με το βαθμό συσχετισμού και
επηρεασμού της ικανοποίησης του πελάτη με τις δράσεις για βιωσιμότητα των
επιχειρήσεων, την εξέταση του βαθμού που η ικανοποίηση αυτή ωθεί τον πελάτη να
εμπιστευτεί την εταιρεία και την επιθυμία του να επαναγοράσει το προϊόν ή την
υπηρεσία καθώς και να το προτείνει σε φίλους και γνωστούς.
Η όλη υπόθεση σχετίζεται με το βαθμό ικανοποίησης του πελάτη, και το κλειδί για
την προσέλκυσή του είναι η ενίσχυση της βιωσιμότητας των τουριστικών
επιχειρήσεων. Διαμέσου της ικανοποίησης κάθε επιχείρηση μπορεί να κατακτήσει
την εμπιστοσύνη του πελάτη. Αυτό μπορεί να αυξήσει την επιθυμία του για
επαναγορά του προϊόντος και της σύστασης αυτού σε φίλους και γνωστούς.
Τα ερευνητικά αποτελέσματα κατέδειξαν μία όχι ιδιαίτερα υψηλή οικειότητα του
δείγματος με την έννοια ΕΚΕ και τον εν γένει ρόλος της. Γενικά ο πελάτης επιλέγει
ευκολότερα ένα προϊόν ή μία υπηρεσία από επιχείρηση του τουριστικού κλάδου με
βασικά κριτήρια την πρόνοια της επιχείρησης για την εργασιακά ασφάλεια του
προσωπικού (συνθήκες απασχόλησης) αλλά και την τιμή του προϊόντος και της
υπηρεσίας.