Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων στην Ελλάδα. Σύγκριση με μοντέλα που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες
View/ Open
Date
2024-01Author
Δερμιτζίδης, Κωνσταντίνος
Dermitzidis, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο ανάλυσης την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών μονάδων και πιο συγκεκριμένα την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων
της Ελλάδας, της Κύπρου και της Φιλανδίας. Σε πρώτο στάδιο γίνεται ανάλυση της έννοιας
της αξιολόγησης, της εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, αναδεικνύεται η
πολυδιάστατη πλευρά της και όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη διαδικασία. Στη συνέχεια,
γίνεται ιστορική αναδρομή για το θεσμό της αυτοαξιολόγησης στη χώρα μας, η πιλοτική
εφαρμογή του και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων σε αυτή. Σε δεύτερο στάδιο
αναλύεται με βάση συγκεκριμένους άξονες η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων έτσι
όπως εφαρμόζεται στη χώρα μας, στην Κύπρο και στη Φιλανδία. Ο σκοπός της εργασίας
είναι να εντοπιστούν διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στις τρεις χώρες και βέβαια με την
ανάλυση των συμπερασμάτων να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα προς την κατεύθυνση της
βελτίωσης του θεσμού της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας μας. Η
μεθοδολογία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιτρέπει αφενός να βγουν χρήσιμα
συμπεράσματα γύρω από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και αφετέρου να εξαχθούν
πρακτικές χρήσιμες για εφαρμογή σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και εκπαιδευτικό σύστημα.______________________________________________________________________________________________________________________The specific diplomatic work has as its object of analysis the evaluation of the
educational units and more specifically the self-evaluation of the school units of Greece,
Cyprus and Finland. In the first stage, the concept of evaluation, the internal evaluation of
school units, is analyzed, its multidimensional side and those involved in the specific process
are highlighted. Then, there is a historical review of the institution of self-evaluation in our
country, its pilot application and the participation of school units in it. In a second stage, the
self-evaluation of school units as applied in our country, Cyprus and Finland is analyzed
based on seven axes. The purpose of the work is to identify differences and similarities
between the three countries and of course with the analysis of the conclusions to use the
results in the direction of improving the institution of the evaluation of the educational units
of our country. The methodology of the bibliographic review allows, on the one hand, to
draw useful conclusions about the process of self-evaluation and, on the other hand, to extract
useful practices for application in a specific context and educational system