Show simple item record

dc.contributor.advisorΣΟΦΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ
dc.contributor.authorΣτεφανίδου, Μαγδαλινή
dc.contributor.authorStefanidou, Magdalini
dc.date.accessioned2025-02-14T10:23:00Z
dc.date.available2025-02-14T10:23:00Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5434
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης σε τμήματα ένταξης, και το αντικείμενο αφορά την όλη αξιολογική διαδικασία των μαθητών/τριών με ΕΕΑ. Οι ερευνητικοί στόχοι είναι να εξετασθούν η αποτύπωση του τρόπου που οι εκπαιδευτικοί νοηματοδοτούν την αξιολόγηση των μαθητών/τριών με ΕΕΑ, οι σχετικές πρακτικές που ακολουθούν, οι τρόποι που αξιοποιούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, ο βαθμός επάρκειας της κατάρτισής τους σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών/τριών με ΕΕΑ και η στάση που θεωρούν ότι έχουν οι μαθητές/τριες και οι γονείς τους σχετικά με την αξιολόγηση. Πέρα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, η μεθοδολογική προσέγγιση ήταν η ποιοτική έρευνα, με μεθοδολογικό εργαλείο συλλογής δεδομένων τη συνέντευξη. Αυτό έγκειται στην καταλληλότητα της συνέντευξης για τη διασαφήνιση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μαθησιακή αξιολογική διαδικασία. Το δείγμα ήταν 10 εκπαιδευτικοί της μέσης εκπαίδευσης, που υπηρετούν σε τμήματα ένταξης μαθητών/τριών με ΕΕΑ σε κανονικά σχολεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συνεντευξιαζόμενων εκτιμούν ως χρήσιμη την ανατροφοδότηση της αξιολόγησης, καθώς τους παρέχει πληροφόρηση για τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών. Αυτό εκτίμησαν ότι τους βοηθά στην αναθεώρηση και αναπροσαρμογή υφιστάμενων αξιολογικών πρακτικών σε συνάρτηση και με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μαθητών/τριών τους. Τα ανωτέρω μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση σε διδακτικές ενταξιακές πρακτικές. Επιπλέον, βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση έναντι των εναλλακτικών αξιολογικών μεθόδων, όπως και οι μαθητές/τριες, λόγω της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας στις ανάγκες των μαθητών/τριών. Οι εκπαιδευτικοί, παρά τις μεταπτυχιακές τους σπουδές στην ειδική αγωγή, αναγνώρισαν και την ανάγκη περαιτέρω επιμόρφωσης. Τέλος, αναγνώρισαν ότι η αποτελεσματική αξιολόγηση, με χρήση των κατάλληλων μεθόδων για κάθε μαθητή/τρια μπορούν να συνεισφέρουν τόσο στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης όσο και στη βαθύτερη γνωστική, κοινωνική και πνευματική ανάπτυξη.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The present dissertation aims to investigate the viewpoints of special education teachers in secondary education inclusion classes of pupils with Special Educational Needs and the major object concerns the whole pupils’ assessment process. The research purposes concern the way that teachers conceptualize pupils’ assessment, the relevant practices, the ways that employ the results of assessment, the question of teachers’ reeducation, and teachers’ attitude about pupils’ and their parents’ viewpoint towards assessment. Besides a literature review the method that we chose is a qualitative method, whereas the chosen research tool was the interview. This is why is assumed the proper one in order to clarify teachers' attitudes towards the pupil’s assessment process. The sample was 10 teachers of intermediate education, working in inclusion classes with pupils with Special Educational Needs. The results shown that interviewed teachers found extremely useful the feedback that assessment provides in order to be clarified the efficiencies and the deficiencies as well as the special needs and interests. That aspect shall contribute to a potential reshaping in assessment practices, in accordance with pupils’ needs, interests and abilities. Moreover, all of those aspects shall contribute to better inclusive teaching practices. In addition, according to the results of the survey, teachers have a positive attitude towards alternative assessment methods and techniques, as well as children, due to their flexibility and adaptability to pupils’ needs. Teachers, given their studies in special education are more in favor of taking even more specialization in special education by reeducating practices. All in all, they acknowledged that suitable assessment shall contribute not only to pupils’ higher performance but also in deeper cognitive, social and mental development.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαξιολόγηση μαθητή/τριαςen_US
dc.subjectειδική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectενταξιακή εκπαίδεσυηen_US
dc.subjectστάσεις εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectμαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectteachers' attitudesen_US
dc.subjectassessment practicesen_US
dc.subjectpupils with special educational needsen_US
dc.titleΟι αντιλήψεις, οι στάσεις και οι πρακτικές των ειδικών παιδαγωγών σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeAspects, attitudes and practices of special education teachers in pupils' assessment in secondary educationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record