Show simple item record

dc.contributor.advisorΓιαβρίμης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΡόμπολα, Ζωή
dc.contributor.authorRompola, Zoi
dc.date.accessioned2025-03-24T15:00:23Z
dc.date.available2025-03-24T15:00:23Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5597
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα ζήτημα που τίθεται στο επίκεντρο στα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς. Στην Ελλάδα από το 2021 το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) έχει θεσμοθετήσει την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σκοπός: Η διερεύνηση των απόψεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Γ΄ Αθήνας σχετικά με την ατομική αξιολόγηση. Μεθοδολογία: Το διάστημα Μάιος-Ιούνιος 2024 πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 11 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που παρείχαν διδακτικό έργο σε σχολικές μονάδες της ΔΔΕ Γ’ Αθήνας. Τα ποιοτικά δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση της θεματικής ανάλυσης και της διασταύρωσης των περιπτώσεων. Αποτελέσματα: Οι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν ποικίλες απόψεις σε σχέση με την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με αρνητικό πρόσημο. Στη διαμόρφωσή των απόψεών τους επιδρούν διάφοροι παράγοντες όπως το παρόν κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο, το σχολικό πλαίσιο, οι επικρατούσες εκπαιδευτικές πολιτικές, αλλά και η εκπαιδευτική φιλοσοφία εκάστου εκπαιδευτικού. Σημαντικές παράμετροι είναι η μορφή, ο σκοπός και το πλαίσιο αξιολόγησης, καθώς επίσης οι υπαρκτοί ανασταλτικοί παράγοντες και τα εμπόδια που επιδρούν σε αυτό. Ο τύπος και τα προσόντα των αξιολογητών, αλλά και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης παραμένουν σημαντικά ζητούμενα εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων. Συμπεράσματα: Η αξιολόγηση πρέπει πρώτα από όλα να πείσει την εκπαιδευτική κοινότητα για τα οφέλη της, να εξομαλύνει αιχμηρά σημεία όπως οι υπαρκτές αντιστάσεις μέσω ανοικτού διαλόγου και την ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευτικών. Παράλληλα οι σχεδιαστές εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να προχωρήσουν στις απαραίτητες καινοτομίες του θεσμικού πλαισίου, ώστε η αξιολόγηση να είναι επιτυχημένη ικανοποιώντας το όραμα για δημιουργική ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού συστήματος.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Introduction: Teacher evaluation is a hot topic in education systems worldwide. In Greece from 2021 the Ministry of Education, Religion and Sports has been institutionalized by the individual evaluation of teachers. Purpose: The investigation of the opinions of the newly appointed teachers of C Directory Secondary Education of Athens towards the individual assessment. Methodology: In the period May-June 2014, a qualitative research was carried out using semi-structured interviews on 11 newly appointed teachers who provided teaching work in school units of. Qualitative data were analyzed using thematic analysis and cross-case study. Results: Teachers show diverse opinions in relation to the individual evaluation of the educational work with a negative sign. The formation of their opinions is influenced by various factors such as the current social and economic context, the school context, the prevailing educational policies, but also the educational philosophy of each teacher. Important parameters are the form, purpose and context of evaluation, as well as existing inhibiting factors and obstacles that affect it. The type and qualifications of evaluators, as well as the results of the evaluation, remain highly sought after amid strong backlash. Conclusions: The evaluation must first of all convince the educational community of its benefits, smooth out sharp points such as existing resistances through open dialogue and the active involvement of teachers. At the same time, the educational policy planners must proceed with the necessary innovations of the institutional framework, so that the evaluation is successful, satisfying the vision for creative feedback of the educational system.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectάποψηen_US
dc.subjectατομική αξιολόγησηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικόςen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectαξιολογητήςen_US
dc.subjectopinionen_US
dc.subjectindividual assessmenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectevaluatoren_US
dc.titleΑπόψεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της ΔΔΕ Γ’ Αθήνας σχετικά με την ατομική αξιολόγησηen_US
dc.title.alternativeOpinions of the newly appointed teachers of the C Directorate of Secondary Education of Athens regarding the individual assessmenten_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record