Οι επιδράσεις της μουσικής ακρόασης στην ανάπτυξη του παιδιού
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το γνωστικό αντικείμενο της μουσικής αγωγής και το βαθμό επιρροής της στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού. Από την αρχαιότητα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή τόσο μουσικοπαιδαγωγοί, όσο και ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μελέτη της επίδρασης της μουσικής στη διαμόρφωση ενός υγιούς τρόπου νόησης. Οι παρεμβάσεις της μουσικής θεωρούνται ότι επηρεάζουν τις κινητικές, γλωσσικές, κοινωνικές, γνωστικές και ακαδημαϊκές ικανότητες του παιδιού.
Αποτελεί μία προσπάθεια προσέγγισης των εννοιών της μουσικής, της κίνησης και του ρυθμού, καθώς και της σημασίας τους για τη γνωστική, ψυχοκινητική και κοινωνικοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών. Οι κινητικές και εικονικές αναπαραστάσεις που αποκτούν από την προσχολική τους ήδη ηλικία, συμβάλλουν καθοριστικά στη δόμηση της προσωπικότητάς τους. Επίσης, παρατίθενται οι έννοιες της μουσικής αντίληψης, της ρυθμικής αντίληψης, οι μέθοδοι, οι στρατηγικές και οι προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται για να διερευνηθεί η διαδικασία της μάθησης και ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται η μουσική ανάπτυξη ενός παιδιού. The present thesis deals with the subject of musical education and its degree of influence on the child's holistic development. From antiquity to modern times not only music educators, but also psychologists and sociologists, are particularly interested in studying the effect of music on the formation of a healthy way of thinking. Music interventions are said to have an influence on motor, language, social, cognitive, and academic abilities of children.
This is an attempt to approach the concepts of music, movement and rhythm, as well as their importance for the cognitive, psychological and socio-emotional development of children. The kinetic and virtual representations that they acquire early in their preschool age, contribute decisively to the construction of their personality. Also, the concepts of musical perception, rhythmic perception, the methods, the strategies, and the approaches are used to explore the learning process and the way in which a child's musical development is achieved.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Η μαζική κουλτούρα από τη Σχολή της Φρανκφούρτης στον μεταμοντερνισμό: η περίπτωση της δημοφιλούς μουσικής
Τσίτσελα, Έλενα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015)Κουλτούρα και πολιτισμός. Δύο έννοιες που μέσα στο ρου της Ιστορίας άλλοτε γίνονται ταυτόσημες άλλοτε αντίθετες και άλλοτε αλληλοεξαρτώμενες. Η νοηματική αποτύπωση του ορισμού ποικίλει καθώς η ερμηνευτική προσέγγιση των ... -
Οι αναπαραστάσεις μαθητή και δασκάλου στο μάθημα της μουσικής σε αττικά ερυθρόμορφα αγγεία
Αγγελίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-07-07)Η παρούσα μελέτη προσεγγίζει και αναλύει μέσα από εικονογραφικές πηγές τη μουσική εκπαίδευση που λάμβαναν οι νέοι Αθηναίοι, στα τέλη του 6ου και μέχρι τα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα, περίοδο δηλαδή που ακολούθησε την εγκαθίδρυση ... -
Η σχέση της Γλώσσας και της Μουσικής στην παιδεία
Διαμαντίδης, Κυριάκος (Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)