Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 192
-
Η εκπαιδευτική αποκέντρωση στον λόγο διεθνών οργανισμών και εκπονητών πολιτικής: η περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η αποκέντρωση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά φαινόμενα που έχουν επηρεάσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ακολουθώντας τα κελεύσματα διεθνών οργανισμών καλείται να ... -
Οι απόψεις των υποψηφίων δασκάλων (φοιτητών-τριών) για τα προγράμματα σπουδών των ΠΤΔΕ: μια απόπειρα χαρτογράφησης και συγκριτικής αποτίμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των υποψήφιων δασκάλων (φοιτητών/τριών) για τα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις 160 ... -
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο. Μια περίπτωση έρευνας δράσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μια από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Στην κατεύθυνση αυτή έχει αναπτυχθεί το «κίνημα της κριτικής σκέψης», με σκοπό να ... -
Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η τρέχουσα έρευνα με τίτλο: «Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας» επιχειρεί να παρουσιάσει και να εξετάσει τις επιστημονικές προσεγγίσεις, τις μελέτες και τις έρευνες σχετικά ... -
Η Πολιτισμική ταυτότητα των Βλάχων κατοίκων του Μοναστηρίου μέσα από τις συνεντεύξεις τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της πολιτισμικής ταυτότητας και της μνήμης των κατοίκων του Μοναστηρίου. Τιτλοφορείται ως « Η πολιτισμική ταυτότητα των Βλάχων κατοίκων του Μοναστηρίου μέσα από τις συνεντεύξεις ... -
Ο θεσμός του Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης ως μηχανισμός εκπαιδευτικής αξιολόγησης και κοινωνικού ελέγχου. Η περίπτωση του κ. Μπέντα (1950-51)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Ζητούμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του θεσμού της επιθεώρησης μέσα από το παράδειγμα του Κ. Μπέντα, επιθεωρητή Καστοριάς κατά τη χρονική περίοδο 1950-1951. Για το σκοπό αυτό η έρευνα στηρίχθηκε σε αρχειακό ... -
Φυσιοκρατικές, Μηχανοκρατικές και Τεχνοκρατικές επιρροές στα κείμενα βιβλίων σχολικής επιστήμης του Δημοτικού Σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-02)Από τα πρώτα χρόνια των ιστορικών χρόνων ο άνθρωπος ερευνά το φυσικό περιβάλλον και τα φυσικά φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω του, αναπτύσσει σκέψεις, προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις, διατυπώνει θεωρίες και εισέρχεται σταδιακά ... -
Ανάπτυξη κλείδας ανάλυσης ψηφιακών ιστοριών για την κοινωνική αειφορία
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Digital storytelling is a new, powerful instructional tool for both students and educators, in which images and audio/written messages are combined with music to create short videos that inform people about various issues. ... -
Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, ... -
Η επίδραση της τεχνολογίας στη λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μαθητών Ε' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η χωρική ικανότητα και η λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μπορούν να βελτιωθούν με τη χρήση των κατάλληλων μέσων και δραστηριοτήτων. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η ... -
Γνωρίζω την Ελλάδα και τις "γύρω" χώρες με την μέθοδο Digital Storytelling: Εκπαιδευτικό υλικό για την ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της νέας σύγχρονης κοινωνίας, επηρεάζοντας όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής, και φυσικά την εκπαίδευση. Οι απεριόριστες δυνατότητες που μας προσφέρουν, καθιστά ... -
Αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας και των μοντέλων: Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) and scientific models are two areas that are intensely preoccupied the scientific community. The rapid development of N-ST, in combination with its social impact, have evoked educational ... -
Εμπειρική διερεύνηση και αποτύπωση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)The present study, aims to investigate the in service training needs of primary education teachers (ΠE 70), as perceived and expressed by them. The survey was carried out in the last quarter of the school year 2015-2016 ... -
Οι εμπορικές συναλλαγές της Τράπεζας Ανατολής με τη Δυτική Μακεδονία. Παράρτημα Μοναστηρίου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017) -
Το προφίλ των μελλοντικών δασκάλων: εμπειρική διερεύνηση των Προγραμμάτων Σπουδών των ΠΤΔΕ σε επίπεδο στοχοθεσίας περιεχομένων και μεθόδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Κάθε προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα (ΠΠΤ), εξαρτάται από την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα έρευνα ... -
STEM στο Νηπιαγωγείο: Μελέτη της έννοιας της ταχύτητας αξιοποιώντας την προγραμματιζόμενη συσκευή SPHERO
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03-07)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα ... -
"Γνωστοί ήρωες σε άγνωστες περιπέτειες": Διαθεματικό υλικό για τη Γλώσσα και τον Πολιτισμό στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση διδασκαλίας, η οποία εστιάζει στη διαθεματική προσέγγιση της Γλώσσας και του Πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελείται από μία σειρά διασκευασμένων παραμυθιών, τα οποία είναι ... -
Η σχολική εφημερίδα "Φτερουγίσματα" του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (6ου Δημοτικού): Ιστορική προσέγγιση-Διδακτική Πρόταση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο της να αναδείξει την παιδαγωγική και ιστορική σημασία της σχολικής εφημερίδας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (πρώην 1ου Πειραματικού Δημοτικού) με τίτλο «Φτερουγίσματα». Η εφημερίδα ... -
Η εκπαιδευτική, πολιτική και κοινωνική κατάσταση της Δυτικής Μακεδονίας την περίοδο 1916-1930 μέσα από το αρχείο του Νομάρχη Φλώρινας Παύλου Καλλιγά
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Το παρόν πόνημα συνιστά μια ερευνητική εργασία στον χώρο της ιστορίας σε τοπικό επίπεδο. Συντάχθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών της κατεύθυνσης «Ανθρωπιστικές Σπουδές και Νέες Τεχνολογίες» του Παιδαγωγικού ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της νανοκλίμακας, ...