Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 192
-
Παίζουμε και μαθαίνουμε για τον τόπο μας τη Νάουσα: ένα διαθεματικό πρόγραμμα παρέμβασης για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων στο δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η διαθεματική προσέγγιση ως μέθοδος γλωσσικής διδασκαλίας έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. Η εφαρμογή της εν λόγω μεθόδου ... -
Η αποκατάσταση των προσφύγων στις επαρχίες Κοζάνης και Πτολεμαΐδας κατά την περίοδο 1922-1937
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αποκατάστασης των προσφύγων, που ήρθαν στον Νομό Κοζάνης μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την περίοδο 1922-1937. Συγκεκριμένα, στην εισαγωγή παρουσιάζεται η ... -
Κριτική αποτίμηση του συστήματος επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τους νόμους 4327/2015 και 4351/2015
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-09)Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους και να εκπληρώσει στόχους απαραίτητους για ένα βιώσιμο μέλλον για τη νέα γενιά. Η ποιότητα της ηγεσίας στην εκπαίδευση έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλο το φάσμα ... -
Οι προσωπικές θεωρίες των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το ρόλο του μαθητή στη μάθηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την παιδική ηλικία και τη συσχέτισή τους με τις παραδοσιακές και σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η έννοια της παιδικής ηλικίας μελετάται ως στάδιο ... -
Η εργαλειακή χρήση του ποιητικού λόγου: έρευνα πάνω στα τεύχη του περιοδικού του Φ.Σ.Φ. "Ο Αριστοτέλης" (1957-1974)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σύμφωνα με την ανάλυση του Αλτουσέρ, η ποίηση εντάσσεται στον Πολιτιστικό Ιδεολογικό Μηχανισμό του Κράτους και αντανακλά την κυρίαρχη ιδεολογία, όπως αυτή διαμορφώνεται και εκπορεύεται από την άρχουσα αστική τάξη, με σκοπό ... -
Εκπαιδεύοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στον ομαδικό διδακτικό σχεδιασμό και στην αξιοποίηση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης για τη διδασκαλία περιβαλλοντικών θεμάτων
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σήμερα, η απαίτηση για την ύπαρξη πολιτών με περισσότερες γνώσεις και ικανότητες σε σχέση με το παρελθόν θεωρείται αναγκαία προϋπόθεση για την ικανοποιητική διαβίωση τους. Παράλληλα, η πληθώρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων ... -
Ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης – Θεωρία και έρευνα μελέτης περίπτωσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Οι συγκρούσεις είναι ένα καθημερινό φαινόμενο. Υπήρχαν και υπάρχουν όπου υπάρχουν άνθρωποι. Πεδίο συχνών συγκρούσεων είναι και το σχολείο. Τα φαινόμενα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού φαίνεται να αυξάνονται συστηματικά. ... -
Διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας με ΤΠΕ: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εφαρμογής φυσικών διεπαφών στη ΣΤ΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Οι εφαρμογές φυσικών διεπαφών εντάσσονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα πλαίσια της αύξησης του ενδιαφέροντος για την εμπλοκή του σώματος στη μάθηση. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων προπτυχιακών εκπαιδευτικών σχετικά με τις κοινωνικές όψεις της αστικής βιωσιμότητας και ο ρόλος της εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα εργασία προσεγγίζει το ζήτημα των αντιλήψεων προπτυχιακών εκπαιδευτικών πάνω στο θέμα των κοινωνικών πτυχών της αστικής αειφορίας. Μετά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος της αειφορίας, της εκπαίδευσης για ... -
Το προφίλ των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Φλώρινας 1914-1939
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία ιστορική έρευνα σχετικά με την εκπαίδευση στη Φλώρινα. Στόχος της είναι να περιγραφεί το προφίλ των εκπαιδευτικών της Φλώρινας από την ενσωμάτωσή της στο ελληνικό κράτος μέχρι και το 1939, ... -
Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής με χρήση νέων τεχνολογιών: εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σκηνικού της, σε όλα σχεδόν τα διδακτικά αντικείμενα, παίζουν τα τελευταία ... -
Δια Βίου Μάθηση και Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)In recent decades there is intense interest in the Lifelong learning and its competences, for both adults and students. The main objective of this research is to investigate the relationship between the Lifelong Learning ... -
Εκπαίδευση προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο διδακτικό σχεδιασμό με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Μελέτης Περιβάλλοντος και παράγοντες που τον επηρεάζουν
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και χαρακτηριστικών στη διδασκαλία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για τους εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε βαθμίδας. Στην παρούσα έρευνα μελετούμε την εξέλιξη προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο ... -
Μελέτη της διεύρυνσης απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη της διεύρυνσης των απόψεων και των πρακτικών αναφορικά με τις σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών δύο δευτεροβάθμιων εκπαιδευτικών μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα ... -
Παιδί και άτυπη μάθηση στον ελεύθερο χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-06)A large body of research in recent years deals with leisure and its importance to the education and development of children, as well as with their activities and interests within this time. This research, taking into ... -
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής σειράς στη γνωστική περιοχή των ηχητικών φαινομένων: έμφαση στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου jigsaw στο γνωστικό αντικείμενο των ηχητικών φαινομένων. Το δείγμα της έρευνας είναι φοιτητές τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι α) να ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης για το θεσμό του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού: εμπειρική διερεύνηση και συγκριτική αποτίμηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να διερευνήσει θεωρητικά και εμπειρικά την αναγκαιότητα της εισαγωγής του θεσμού του μέντορα νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση. Με ... -
Η Γερμανική πολιτική στη Μικρά Ασία και συνέπειες της για τον ελληνισμό
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-04)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια περιγραφή της διαμόρφωσης της επίσημης γερμανικής πολιτικής στη Μικρά Ασία, στην εποχή του αυτοκράτορα Βίλχελμ Β’. Παρουσιάζεται η επικουρική λειτουργία της γερμανικής εκδοτικής ... -
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού animation "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-06)Προγράμματα που αξιολογούν τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών, δεν αξιολογούν μόνο τις επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες των μαθητών, αλλά και το ενδιαφέρον τους προς τις Φυσικές Επιστήμες. Στην προσέγγιση ...